سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ری شهری

حوزه/ اخلاص،‌ خستگی ناپذیری، ‌بینش عمیق،‌ پایمردی بر اصول انقلابی، مدیریت جهادی و مواجهه با انقلابی نماها از جمله شاخصه های بارز سلوک علمی و سیاسی مرحوم آیت الله ری شهری بود. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، انجمن حدیث حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال آیت الله ری شهری رییس موسسه دارالحدیث را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با ارتحال استاد برجسته حوزه علمیه، حدیث پژوه و اندیشمند بصیر و آگاه مرحوم آیت الله ری شهری «طاب ثراه» جامعه ایمانی استوانه استوار دیگری را از دست داد که به زودی جبران نخواهد شد.

او که قلبش را افق گسترده و مشرق محبت ائمه علیهم السلام قرار داده بود؛‌ پیوندی ناگسستنی با رایحه والای ولایت داشت و سراسر عمر پر برکت خویش را سخاوتمندانه صرف احیا،‌ ترویج، تربیت شاگرد و مدیریت علمی در عرصه حدیث پژوهی کرد. او که کتاب علم و دانایی را با دفتر فقه و پارسایی در هم آمیخته بود رنج های فراوانی را به جان خرید تا بتواند احادیث اهل بیت علیهم السلام را در کانون تلاش های علمی قرار دهد.

اخلاص،‌ خستگی ناپذیری، ‌بینش عمیق،‌ پایمردی بر اصول انقلابی، مدیریت جهادی و مواجهه با انقلابی نماها از جمله شاخصه های بارز سلوک علمی و سیاسی آن مرحوم بود.

انجمن علمی حدیث حوزه علمیه قم، وفات این یار دیرین امامین انقلاب و الگوی ممتاز جهاد تبیین را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم «ارواحنا فداه»،‌ رهبر معظم انقلاب،‌ شاگردان و فرزندان سوگمند آن بزرگوار تسلیت عرض کرده،‌ از بارگاه بلند باری تعالی برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اهل بیت علیهم السلام و برای بازماندگان آن فقید راحل صبر و سلامت، مسئلت می دارد.

انجمن حدیث حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha