جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علامہ راجہ ناصر عباس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری گفت: تشکیل پاکستان صرفاً برای تصاحب یک قطعه زمین نبود، بلکه هدف آن تشکیل یک کشور اسلامی مستقل بود که تصمیمات داخلی و خارجی آن تابع منافع ملی خود باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تبریک به مناسبت روز پاکستان گفت: تشکیل پاکستان صرفاً برای تصاحب یک قطعه زمین نبود، بلکه هدف آن تشکیل یک کشور اسلامی مستقل بود که تصمیمات داخلی و خارجی آن تابع منافع ملی خود باشد. در هفتاد سال گذشته استکبار جهانی مشتاق این بوده که امور پاکستان و روابط بین‌الملل آن تابع خود باشد. دولتی که مردم را در اولویت قرار دهد، دیکته خارجی را در نظر نمی گیرد.

وی باتوجه به برگزاری کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در پاکستان گفت: پاکستان میزبان نشست وزرای خارجه و سازمان همکاری اسلامی در پایتخت آن بود که افتخار بزرگی برای پاکستان است. قدرت‌های جهانی که تلاش زیادی برای تبدیل پاکستان به کشوری ناامن داشته‌اند، نگران شکست خود هستند.

وی افزود: مسائل پیش روی کشورهای اسلامی نیاز به گفت و گوی مثمر دارد. این دیدار تنها زمانی قابل استقبال است که ثمره آن به مظلومان جهان از جمله لبنان یمن، فلسطین و کشمیر که در چنگال اشغالگران و قدرت های استعماری جهانی هست، برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان همکاری کشورهای اسلامی می‌تواند با اقدامات جدی در برابر جنایات و وحشیگری‌های علیه مسلمانان غیرمسلح یمن در هفت سال گذشته، رفتار شفاف و عادلانه خود را ثابت کند و همچنین این بهترین فرصت برای دولت پاکستان است تا در حمایت از توده های تحت ستم موضع قاطعانه ای اتخاذ کند و تبلیغات علیه آن را ریشه کن کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha