دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هاشمی امام جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: اگر در سال های گذشته، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی سرلوحه برنامه‌های دولت‌ها قرار می‌گرفت، قطعاً امروز وضعیت خیلی بهتر از وضع فعلی بود و عدالت اقتصادی پیاده‌سازی می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت السلام هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته ماکو با اشاره به قرار گرفتن در ماه شعبان گفت: در ماههای نورانی رجب شعبان و رمضان، آنچه برای یک انسان مؤمن از اهمیت خاصی برخوردار است، عبارت از این است که در این ماهها، از اوقات معنوی و فرصت ناب عبودیت به خوبی استفاده نماید.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان علی (ع) می‌فرمایند: ‹‹إنَّ أوْقَاتَکَ أجزاءُ عُمرِکَ، فَلاَ تُنْفِذ لَکَ وَقتاً إلاَّ فِیمَا یُنْجِیکَ››؛ «اوقات زندگی تو، جزء جزء عمر توست، پس بکوش وقتت جز در مواردی که موجب نجاتت می‌شود، تلف نشود.» این بیان علوی (ع) به این معنا است که عمر انسان، سرمایه و رأس‌المال انسان برای سعادت است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: تمام ارزش انسان به این است که موجودی، صاحب اراده است و می‌تواند خودش تصمیم بگیرد و خداوند متعال مقدمات را فراهم کرده و راه را نشان داده است اما اینکه انسان این راه را برود یا نرود، دست خود انسان است و انسان خودش باید جدیت کند و این راه را برود.

خطیب جمعه ماکو با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ده سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را به طور مستمر شعار اقتصادی انتخاب می‌کنند و امسال را با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند.

وی گفت: هر چند «اقتصاد مقاومتی» سالهای متمادی است که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی مطرح می‌شود و مسئولان دولتی نیز بر اجرای آن تاکید داشته‌اند، اما شکی نیست که اگر در سال های گذشته، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی سرلوحه برنامه‌های دولت‌ها قرار می‌گرفت، قطعاً امروز وضعیت خیلی بهتر از وضع فعلی بود و عدالت اقتصادی پیاده‌سازی می‌شد.

امام جمعه ماکو افزود: وضعیت فعلی اقتصادی کشور، بیانگر این است که نه تنها دولتها در این مدت توجهی چندانی به اقتصاد مقاومتی نداشته‌اند؛ بلکه در بیشتر مواقع، اقداماتی که آنها انجام می‌دادند، اکثراً با نظریات اقتصاد مقاومتی مغایر بوده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم که ان‌شاءالله بدنه‌ی دولت سیزدهم به سیاستهای اقتصاد مقاومتی عمل نموده و تقویت تولید را در دستور کار قرار دهد تا در سالهای آتی شاخص های کلان اقتصادی به اندازه دهه‌ی ۹۰ ناامیدکننده نباشد. در این صورت خواهیم توانست در دهه‌ی آتی، به رونق تولید و رفع مشکلات مزمن اقتصادی و معیشتی مردم امیدوار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha