یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
نماز جمعه یزد

حوزه/ امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت مسئله دانش بنیان، تولید و اشتغال آفرینی، گفت: از مهم‌ترین اقداماتی که در این حوزه لازم است انجام شود، ایجاد انقلاب آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک سال نو، اظهار داشت: امسال بهار معنویت و ماه رمضان با بهار طبیعت مصادف شده و اگر کسی بتواند این دو بهار را با یکدیگر تلفیق کند، به نحوی که هم رشد معنویت داشته باشد و هم نشاط و شادمانی، می‌تواند از عنایات خداوند بهره‌مند شود.

وی عنوان کرد: همانطور که رشد و نمو در طبیعت لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، بنابراین لازم است که از تمام لحظات عمر خود به بهترین نحو استفاده کنیم و با امید به رحمت و عنایت خدا به مسیر تکامل نزدیک شویم و البته به خاطر داشته باشیم که فرصت‌ها به سرعت از بین می‌روند.

آیت الله ناصری با اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه، افزود: یکی از مواردی که ظهور امام زمان(عج) را نزدیک می‌کند، اتحاد قلوب مؤمنان است.

وی بیان کرد: اگر دوستدار امام زمان(عج) هستیم، لازم است که حرکات و اعمال ما در جهت رضایت حضرت(عج) باشد و طوری نباشد که در ظهور تاخیر ایجاد کند.

منتظران واقعی ظلم ستیز هستند

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر اهمیت ظلم ستیزی در جامعه اسلامی و در بین منتظران، عنوان کرد: منتظر واقعی ظلم ستیز است و لذا شرایط جامعه اسلامی باید به نحوی باشد که یاران امام زمان(عج) با انجام وظایف خود به منتظران واقعی تبدیل شوند تا شرایط حکومت آن حضرت نیز فراهم شود.

وی تاکید کرد: در کشور، امام(ره) با رهبری‌های خود و جوانان با شهادت و ایثارگری، زمینه ظلم ستیزی را فراهم کردند و کشور را از یوغ استکبار نجات دادند و لذا به همین دلیل است که انقلاب ما، زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی(عج) است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه هدف امام زمان(عج) تثبیت حکومت الله است، اظهار داشت: اگر زیر سلطه شرق و غرب باشیم، محال است که امام زمان(عج) ظهور کند، بنابراین با حفظ نظام و ارزش‌های نظام، انشاءلله به زودی شاهد ظهور منجی عالم بشریت خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با اشاره به آیه «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» عنوان کرد: رسم خدای متعال این است که اگر نعمتی به قومی داد، هرگز آن را پس نمی‌گیرد مگر اینکه خود آن قوم نعمت را پس بزنند، اما اگر بهره‌گیری درستی داشته باشند، خداوند آن را افزایش می‌دهد، موضوعی که هم در بعد اجتماعی و هم فردی، صدق می‌کند.

انقلاب اسلامی نعمت الهی است و باید قدردان آن باشیم

آیت الله ناصری از انقلاب و نظام اسلامی به عنوان یک نعمت الهی یاد کرد و گفت: استقلال و آزادی که امروز اسلام برای ما آورده است، نعمت بزرگی است که لازم است قدردان آن باشیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ایثارگری‌های جوانان و شهادت آنها، اقتدار و سربلندی برای کشور ارمغان آورده و اگر اینها را از دست دهیم و از آن غافل شویم، گرفتار اسارت دنیا و اسارت ظالمان خواهیم شد.

آیت الله ناصری ادامه داد: امروز نام ایران با اقتدار و سربلندی همراه است و خود آمریکایی‌ها و غربی‌ها به ذکاوت، با هوشی و زرنگی ایرانی‌ها اعتراف کرده‌اند، بنابراین همه ما مکلف هستیم که پای انقلاب و ارزش‌های آن بایستیم چرا که این انقلاب خدایی است و با عنایت خداوند به دست آمده است.

وی تصریح کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد تلاش برای استمرار انقلاب اسلامی نیز به همین منظور و در همین راستا است.

حرکت برنامه‌ریزی شده غرب برای تغییر سیستم آموزشی کشور

امام جمعه یزد در بخشی دیگر با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمن که از صدها سال پیش برای جلوگیری از پیشرفت و آبادانی کشور آغاز شده، تغییر سیستم آموزشی است، گفت: غربی ها با حذف تفکر، تدین و تعقل از سیستم آموزشی، کشور را صدها سال عقب نگه داشتند و اجازه رشد به کشور و جوانان ندادند.

وی تاکید کرد: امروز لازم است تحولی جدی در سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه ها رقم بخورد تا دانش آموزان از ابتدا قدرت تفکر و تعقل داشته باشند و بتوانند هم خلاقیت داشته باشند و هم بین درست و نادرست، تفاوت قائل شوند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: یک جوان پس از ۱۲ سال تحصیل، و بعد از فارغ التحصیلی، لازم است تا توانایی ایجاد اشتغال دانش بنیان داشته باشد که این اتفاقات با تحول در سیستم آموزشی امکان پذیر است.

مسئولان اهمیت شرکت‌های دانش بنیان را درک کنند

خطیب جمعه یزد با تاکید بر اینکه مسئولان اهمیت شرکت‌های دانش بنیان را درک کنند، افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال دانش بنیان نامگذاری کردند، بر اساس اهمیت این موضوع بوده است.

وی اظهار داشت: اگر خودمان با نوآوری توانستیم دست به تولید بزنیم، در کشور تحول ایجاد می‌شود، اما با کپی کاری به جایی نخواهیم رسید.

آیت الله ناصری گفت: مسئله دانش بنیان، تولید و اشتغال آفرینی لازم است که در راس کارها باشد و لذا در این زمینه نیازمند اقدام و برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که در این حوزه لازم است انجام شود، ایجاد انقلاب آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها می‌باشد.

امام جمعه یزد بر لزوم شناسایی افراد با استعداد و دارای ایده تاکید کرد و گفت: متولیان ضمن شناسایی، از افراد نخبه حمایت کنند و اجازه ندهند دشمنان آنها را به خود جذب کنند، بلکه لازم است با حمایت، نخبگان را در کشور نگه داریم و از ایده‌های آنها به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته یزد با اشاره به اهمیت اشتغالزایی و تاثیر آن در جامعه، تاکید کرد: یکی از عرصه‌های مهم برای ایجاد اشتغال، صنعت پوشاک است که درآمدزا، کم هزینه و پر بازده می‌باشد و لذا مسئولان لازم است که این مهم را با جدیت پیگیری کنند.

لزوم گرامیداشت سالروز قیام دهم فروردین یزد

خطیب جمعه یزد بر لزوم گرامیداشت دهم فروردین و یاد و خاطره شهدای این روز تاکید کرد و گفت: دهم فروردین روز انقلاب یزد با سکانداری شهید صدوقی بود و در تظاهرات و قیامی که در چهلم شهدای تبریز شکل گرفت، چند تن از جوانان یزد به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha