جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1015763
۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
تصویر/ نماز جمعه امروز یکم بهمن‌ماه 1400 رشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اقتدار کشور را در توسعه تولید دانست و گفت: کشور نیازمند جهاد در عرصه تولید است و دولت این مسیر را تسهیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت، در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، گفت: در ده سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری‌های سال نگاهشان به تولید و اقتصاد است.

وی، اقتدار کشور را در توسعه تولید دانست و ادامه داد: کشور نیازمند جهاد در عرصه تولید است، و در این تولید فقط دولتمردان مسئولیت ندارند، بلکه مردم باید میدان دار تولید باشند و دولت راه تولید را تسهیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید به اشتغال‌زایی در تولید و عدم وابستگی به واردات کالاهای اساسی، گفت: بیشتر مراکز دانش بنیان کشور در زمان تحریم به وجود آمده‌اند و ایران را از محصولات خارجی بی‌نیاز کردند، کشوری که زیربنای اقتصای و تولیدی آن بر اساس مراکز دانش بنیان باشد، رشد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: بسیاری از بذرهایی که در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود، از کشورهای خارجی وارد می‌شود و این وابستگی ایجاد می‌کند، مراکز دانش بنیان در حوزه کشاورزی کم‌کار هستند و باید به این عرصه ورود جدی داشته باشند.

ویدر بخش دیگری از سخنان خود به رحلت آیت الله سید مجتبی رودباری اشاره کرد و او را محور و ملجأ مردم و جوانان و انقلابیون گیلان خطاب کرد و اظهار داشت: آیت الله رودباری از سالی که به گیلان آمد خود را وقف مردم و تدریس در حوزه‌های علمیه کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به تشییع باشکوه پیکر آیت الله رودباری، گفت: تشییع باشکوه دیروز نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات دشمن، مردم و روحانیت با هم پیوند عمیقی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به سالگرد حمله عربستان به یمن و رواج مسلمان کشی توسط عربستان، افزود: جنایتی نیست که آل سعود مرتکب نشده باشد و تاکنون هزاران کودک و زن یمنی را کشته است.

خطیب جمعه رشت با تصریح بر کافر بودن آل سعود، اظهار کرد: ملت‌های مسلمان اکنون می‌دانند آل سعود کافر است و پیوند با اسرائیل و آمریکا دارد و یکی از بانیان تشکیل رژیم صهیونیستی همین فرقه آل سعود بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha