جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس

حوزه/ مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: وظیفه روحانیت، فعال کردن جریان‌های میانی برای نقش آفرینی در جامعه است، که در این مسیر ائمه جمعه نقش راهبری فرهنگی را برعهده خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، نشست مدیران فرهنگی و ائمه جمعه جنوب استان فارس، عصر امروز با موضوع «بررسی راه کارهای حمایت و تقویت جبهه انقلاب اسلامی» با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، در مدرسه علمیه لامرد برگزار شد.

حجت الاسلام عادل حاجی‌پور، مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس در این نشست به مسئله نقش آفرینی تخصصی در حوزه فرهنگی اشاره کرد و اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که جلسات، نشست‌ها و همایش‌ها باید دارای خروجی باشد، از این رو اگر بنا است در عرصه فرهنگی اتفاقی رقم بخورد و شخصی در آن نقش آفرینی کند، لازم است تا آن شخص یک روحانی انقلابی باشد.

وی افزود: وظیفه روحانیت، فعال کردن جریان‌های میانی برای نقش آفرینی است که در این مسیر ائمه جمعه نقش راهبری فرهنگی را برعهده خواهند داشت.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه ائمه جمعه به ارائه فکر و ایده بپردازند، خاطرنشان کرد: این مهم، دغدغه مقام معظم رهبری است که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این مدل کار را از سه سال پیش تا کنون در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام حاجی‌پور عنوان کرد: ائمه جمعه با شناسایی مشکلات اصلی شهر خود، برای حل بحران، فعالیت‌های فرهنگی دقیق انجام دهند که یکی از آن فعالیت‌ها، راه‌اندازی شورای قرآنی است و اگر این رویکردها را دنبال کنیم نشست‌ها نیز دارای خروجی مناسب خواهد بود.

وی همچنین با تشریح برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، یادآور شد: پرداختن به عمران و آبادی، احیای مسجد و امام جماعت، از جمله برنامه‌های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس در عرصه آباد کردن مساجد و نقش آفرینی تخصصی در عرصه فرهنگی خواهد بود.

امام جمعه صفاشهر با اشاره به مشکلاتی در عرصه ازدواج، بیکاری، اشتغال و مباحث فرهنگی از جمله فضای مجازی و بی‌حجابی، تصریح کرد: از جمله بسترهایی که می‌توان با استفاده از آن این مشکلات برطرف کرد بهره‌گیری از ظرفیت بنیاد برکت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha