سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ اولین نماز جمعه شهرستان های آذربایجان غربی در سال 1401

حوزه/ امام جمعه خوی بر ضرورت سپردن مسئولیت ها به افراد کاردان، متعهد و انقلابی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام قاسمخانی، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت عموم مردم به رعایت تقوای الهی گفت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نام گذاری کردند. دانش‌بنیانی به‌عنوان نوع جدیدی از ثروت‌افزایی و کسب سرمایه از علم و فناوری، در کشورهایی که دانش‌پایه هستند و عناصر و شاخص‌های آن را دارند، تبدیل به اقتصاد اصلی شده است و اقتصاد آنها را به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل کرده است.

امام جمعه خوی در با بیان اینکه دانش‌بنیان به معنای بناها و بنیادهای متکی بر اصول، شاخص‌ها و زیرساخت‌های علمی و معرفتی است، ادامه داد: از منظر دینی دانش‌بنیان به معنای عملِ علمی است. رسول گرامی اسلام(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «مَن عَمِلَ عَلی غَیرِ عِلمٍ کانَ ما یُفسِدُ أکثَرَ مِمّا یُصلِحُ» کسی که بدون شناخت عمل کند، خراب کردنش بیشتر از درست کردن اوست.

وی اظهار کرد: دانش‌بنیان به معنای تاکید و تمرکز بر عملِ علمی و آگاهانه و بهره‌گیری از دستاوردها، اندوخته‌ها و تجربیات علمی، بینشی و معرفتی که پی‌ریزی عقل معاش، رفتارهای اقتصادی و تامین نیازهای امروز و آینده جامعه را دنبال می‌کند.

امام جمعه خوی ضمن تشکر از تلاش های فرماندار سابق این شهرستان به فرماندار جدید توصیه کرد: رکن اول مدیریت تشخیص اولویت هاست و یکی از مهمترین اولویت های شهرستان خوی توجه ویژه به فرهنگ عمومی است که راه برون رفت از بسیاری از معضلات و مشکلات است.

حجت الاسلام قاسمخانی با بیان اینکه نباید حتی یک فرصت را در برهه کنونی از دست داد، تصریح کرد: ما نباید حتی یک روز را در این دولت تلف کنیم، چرا که به شدت نیازمند مدیریت جهادی هستیم. بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با پیگیری و دلسوزی و کار جهادی قابل حل است.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولیت ها به افراد کاردان، متعهد و انقلابی سپرده شود، بیان کرد: اگر مسئولین ما اسلامی و متدین باشند مردم هم دلبستگی بیشتری به اسلام و انقلاب پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha