جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / دیدار نوروزی روحانیون با نماینده ولی فقیه در همدان

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امامان خورشیدی هستند که بر منطقه خود می‌تابند و لذا اگر امام رضا(ع) به خراسان تبعید نمی‌شدند، امروز بخش وسیعی از ایران و کشورهای اطراف سنی بودند، بنابراین وجود تشیع در این منطقه به برکت تابش خورشید امامت امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی، بعد از ظهر امروز در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در همدان، با تبریک آغاز سال نو، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرحوم آیت الله آخوند همدانی(ره) این بود که هر زمان کسی به محضر ایشان می‌رسید، سریعا مطلبی اعم از حدیث و یا روایات را مطرح می‌کردند که نکند لحظه‌ای از وقت افراد بیهوده تلف شود.

وی ادامه داد: امامان خورشیدی هستند که بر منطقه خود می‌تابند و لذا اگر امام رضا(ع) به خراسان تبعید نمی‌شدند، امروز بخش وسیعی از ایران و کشورهای اطراف سنی بودند، بنابراین وجود تشیع در این منطقه به برکت تابش خورشید امامت امام رضا(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از دیگر عوامل ثواب بالای زیارت حرم امام رضا(ع) را بعد مسافت عنوان کرد و یادآور شد: امروز با پیشرفت تکنولوژی، از هواپیما و قطار برای مسافرت استفاده می‌شود، اما در گذشته سفر به مشهد با توجه به مسافت زیاد آن کار آسانی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه زائران حرم رضوی در گذشته با سختی فراوانی خود را به مشهد می‌رساندند، اظهار کرد: از دیگر سختی‌های این مسیر آن بود که زائران می‌بایست از خطه‌ای عبور می‌کردند که اهالی آنجا اهل تسنن بودند و زائران را اذیت می‌کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بنا بر روایات، زیارت حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) فضیلت و برکات بالایی دارد، گفت: امیدواریم با ریشه کن شدن بیماری کرونا به راحتی بسیاری از مردم بتوانند از این نعمت بهره ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha