جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نہج البلاغہ کانفرنس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عارف واحدی گفت: قرآن کتاب تدبر و تفکر است، کتابی است که بر عمل و مجاهدت مداوم تاکید می کند. همچنین قرآن قانون اساسی و رمز تکامل زندگی انسان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان با حضور در کنفرانس نهج‌البلاغه در جامعه علمیه جعفریه جند پاکستان، اظهار داشت: در نهج‌البلاغه به معارف توحید و عظمت قرآن بسیار اهمیت داده شده است.

وی در ادامه گفت: امیرالمومنین حضرت علی(ع) فرموده است که قرآن داروی هدایت است که پس از آن هیچ بیماری (کفر، شرک، نفاق، گمراهی و جهل) باقی نمی ماند. اگر می‌خواهیم جامعه را اصلاح کنیم و انسان را به سمت هدف زندگی و کمال انسانی سوق دهیم، باید معارف قرآنی را در جامعه گسترش دهیم.

نایب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان تصریح کرد: قرآن کتاب تدبر و تفکر است، کتابی است که بر عمل و مجاهدت مداوم تاکید می کند. همچنین قرآن قانون اساسی و رمز تکامل زندگی انسان است. آموزه های نهج البلاغه همانند آموزه های قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی تاکید کرد: با استفاده از آموزه‌های قرآن و نهج‌البلاغه، می توان جوامع را به رشد و تعالی هدایت کرد و ملت‌ها شکل می‌گیرند و جامعه آرمانی اسلامی (مدینه فاضله) به وجود می‌آید.

وی با تاکید بر آشنایی با مفاهیم قرآنی گفت: جوانان به معارف قرآنی توجه کنند، به تلاوت قرآن اهتمام ورزند اما فقط به تلاوت اکتفا نکنند بلکه به ترجمه و تفسیر هم نگاه کنند و با درک معنا و پیام آن، برای ایجاد تحول در جامعه و انقلاب فکری تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha