شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار نوروزی روحانیون با نماینده ولی فقیه در همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه طلاب در کنار مطالعه فقه و اصول و کفایه، لازم است که از علم برای تحقق عدالت در جامعه استفاده کنند، گفت: در همدان نیازمند تشکیل مجمع طلاب نخبه هستیم تا برای مسائل گوناگون به ایده پردازی کنند .

به گزارش خبرنکار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی امروز در جمع مدیر و اساتید حوزه علمیه همدان، با تبریک آغاز سال نو، اظهار داشت: امیدواریم قرن حاضر، قرن ظهور و آخرین قرنی باشد که جامعه بشری بدون انسان کامل در حال زیستن است.

وی با اشاره به نقش اساتید در رشد و موفقیت طلاب در عرصه‌های علمی و اخلاقی، گفت: در زمانی که بنده در قم مشغول تحصیل بودم، گاهی اوقات پس از پایان درس از مدرسه تا منزل همراه استاد مسیر را پیاده می‌رفتیم و از مباحث اخلاقی ایشان بهره‌مند می‌شدیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یک جمله که توسط این مرجع بزرگوار مطرح می‌شد تاثیرگذاری بسیاری داشت، خاطر نشان کرد: اینکه مرجع بزرگوار تقلید جلوی در کلاس می‌ایستاد و برای ورود به کلاس طلاب را پیش قدم می‌کردند، برای طلاب بسیار تاثیر گذار بود و خود یک درس اخلاق عملی بود.

وی افزود: اساتید در کلاس، روایات و مباحث اخلاقی زیادی را مطرح می‌کنند، اما برخورد و رفتار عملی استاد با طلبه، اثرات تربیتی فراوانی با خود به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اساتید بعد از کلاس زمانی را برای ارتباط‌گیری و گفت‌وگو با طلاب سپری کنند، گفت: همه ما می‌دانیم که حوزه علمیه صاحب دارد و حضرت ولی عصر(عج) خود مراقب حوزه‌ها هستند و این موضوعی است که دشمن باید آن را بداند که با وجود تمامی تبلیغات سوء، دین صاحب دارد و در این راه موفق نخواهند شد.

نیازمند تشکیل مجمع طلاب نخبه هستیم

وی با اشاره به اینکه حق ماندنی است و نقشه‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد، مطرح کرد: آنچه در این بین مهم است، آن است که ما نیز نقشی داشته باشیم و دین الهی را یاری دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه با وحدت و هم‌فکری می‌توان در عرصه‌های مختلف به موفقیت دست پیدا کنیم، اظهار داشت: هر کدام از اساتید، طلاب و نخبگان استان اگر برای مبارزه با مفاسد و مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف با آن روبرو هستیم، طرحی دارند، بنده در دفتر پذیرای شنیدن این ایده‌ها هستم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه در عرصه فرهنگ لازم است تا در خط مقدم حضور داشته باشد، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات طلاب انتقاداتی دارند، اما نکته قابل توجه این است که چه کسی باید این مشکلات را برطرف کند، بنده و آیت‌الله موسوی به تنهایی نمی‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم و نیازمند همراهی، حضور و گفت‌وگو با طلاب و نخبگان هستیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اساتید حاضر نسبت به احصای ایده و طرح‌های فرهنگی از طلاب توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: در همدان نیازمند تشکیل مجمع طلاب نخبه هستیم تا برای مسائل گوناگون به ایده پردازی مشغول شوند.

وی ادامه داد: درس خوب است، اما در کنار مطالعه فقه و اصول و کفایه، لازم است که از علم برای تحقق عدالت در جامعه استفاده کنیم.

رئیس شورای حوزه استان با طرح این سوال که نقش حوزه در عرصه اجرای عدالت در جامعه چیست؟، خاطر نشان کرد: حوزه در اجرا و تحقق عدالت به معنای عام، در جامعه باید نقش عملی داشته باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha