پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیرزاد ایزدی

حوزه/ ماموستا ایزدی گفت: مهاجرت نخبگان و تحصیلکردگان مریوان به شهرهای بزرگ و صنعتی باعث شده تا امروز این شهرستان در بحث وجود نخبگان علمی با کمبودهایی مواجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی امروز در نشست جمعی از معتمدین شهرستان مریوان ضمن تبریک آغاز سال جدید، اظهار داشت: شهرستان مریوان زیرساخت‌های موجود برای توسعه در همه حوزه‌ها را دارد، بنابراین نیازمند همراهی و تعامل مدیران ارشد استان در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از کم‌کاری‌ها باعث شده است که به نوعی مریوان در حوزه اقتصاد و اشتغال با مشکلاتی روبرو شود و مهاجرت نخبگان و تحصیلکردگان این منطقه به شهرهای بزرگ و صنعتی باعث شده تا امروز این شهرستان در بحث وجود نخبگان علمی با کمبودهایی مواجه شود، بنابراین نیازمند ارائه راهکاری برای بازگرداندن این نیروهای انسانی به مریوان هستیم.

ماموستا ایزدی تاکید کرد: خوشبختانه موقعیت مرزی و وجود مرز باشماق فرصت‌های شغلی و اقتصادی خوبی در اختیار مردم مریوان قرار داده است که می‌توان با ایجاد یک حس اعتماد، از خروج و مهاجرت نخبگان و تحصیلکردگان شهرستان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از ابتدا تاکنون کارنامه خوبی در حوزه اقتصاد از خود برجای گذاشته است، عنوان کرد: خوشبختانه دولت به خوبی به مشکلات اقتصادی اشراف دارد و برنامه‌های جامعی برای برطرف کردن آن در دست اجرا دارد که همین امر می‌تواند کمک شایانی به عملی شدن منویات رهبری و تحقق شعار سال داشته باشد.

ماموستا ایزدی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت نهادهای فرهنگی و دینی در مریوان، گفت: مریوان دارای مرز طولانی با کشور عراق و اقلیم کردستان است و این امر جدای از اینکه فرصتی مناسب محسوب می‌شود، اما در صورت عدم نظارت می‌تواند خود یک تهدید فرهنگی و عقیدتی باشد چرا که بسیاری از جریان‌های معاند در آن سوی مرز مترصد فرصت هستند تا ضربات خود را به پیکره جامعه دینی ما وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با جریان‌های فکری و عقیدتی مطرود، نیازمند راهکار مناسب هستیم و بی شک موضع منفعل در برابر این جریان‌ها و افکار منحرف می‌تواند زمینه ساز استحاله فکری و عقیدتی در سطوح مختلف جامعه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha