دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی با انتقاد از ضعیف بودن زیرساخت های بین المللی بودن قم گفت: زیرساخت بین المللی قم  با همه کارهایی که صورت گرفته است هنوز متناسب با قم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار نوروزی شهردار قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد در سخنانی ضمن بیان فرازهایی از عهدنامه مالک اشتر، به اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم و خدمت رسانی به این شهر مقدس پرداخت و گفت: کار شما از این جهت مقدس است که آبادانی شهر را در پی دارد، شهری که قلب تپنده فکری و معرفتی برای ایران و جهان است.

وی ادامه داد: قم، دارای ظرفیت بسیار غنی و بالایی در پذیرا شدن از بزرگان علمی و ایجاد تحولات شگرف بوده است، تاریخ قم، هیچگاه از نورافشانی در حوزه علمیه و معرفت خالی نشده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم، گفت: این حوزه مقدسه در دوره امام(ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی دوره رشد و کنشگری خود را سپری کرد و با حضرت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عرصه های گوناگون کمی و کیفی به پیشرفت هایی دست یافت.

وی افزود: در یکصدسال گذشته و قرن اخیر، وقتی انسان وقایع را مرور می کند مشاهده می کند که همواره قم نقش موثری در ایران و منطقه داشته است.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه ضمن بیان نکات و تشکراتی خاطرنشان ساخت: بحث تربیت نیرو و کادر سازی در شهردای قم خوب بوده است، سرعت و دقت در اجرای طرح ها و پروژه ها خوب و قابل قبول بوده است و امسال نیز باید با قوت بیشتر ادامه یابد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسئولین شهری قم، تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری هیچ طرح و پروژه ای به درستی پیش نمی رود، مگر اینکه شهروندان و مردم با شهرداری همراه باشند.

آیت الله اعرافی ضمن تاکید بر عدالت منطقه ای در ارائه خدمات به شهروندان گفت: من همواره از ابتدا به این نکته تاکید داشته ام و خوشبختانه نیز شهرداری قم در این مقوله اقدامات خوبی انجام داده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با تاکید بر بحث سبک معماری و شهرسازی خاطرنشان ساخت: توجه به سبک معماری و شهرسازی با نگاه سنتی و اسلامی ایرانی بسیار مهم است که البته این کار الگو می خواهد و در خصوص مبلمان شهری مبتنی بر شهرسازی اسلامی و ایرانی دقت روز افزون لازم دارد.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: توجه به مسائل فرهنگی شهر نیز از مسائل بسیار مهمی است که وظیفه همه ماست و همه نیز در این زمینه کوتاهی هایی کرده ایم و باید شاهد یک اهتمام بیشتر در اصلاح فضای فرهنگی شهر داشته باشیم.

آیت الله اعرافی در پایان سخنان خود با انتقاد از ضعیف بودن زیرساخت های بین المللی بودن قم گفت: زیرساخت بین المللی قم با همه کارهایی که صورت گرفته است اما هنوز متناسب با قم نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    ای کاش از ظرفیت ها هم به اندازه کافی استفاده می شد، خیلی اوقات ظرفیت ها و فرصت ها وجود دارند ولی به دلیل بی توجهی، موهبت های الهی را از دست می دهیم. مردم و مسئولان باید قدر یکدیگر را بدانند!