پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: آنچه در سال جدید به آن می‌اندیشیم و تنها دغدغه مسولان باید باشد، تامین منافع اسلام، نظام و مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان همدان، با تبریک آغاز سال نو، اظهار داشت: لازم است که به خاطر داشته باشیم، مسئولیت فضایی لغزشی دارد و ممکن است با کمترین اشتباه، انسان زمین بخورد.

وی با اشاره به اینکه داشتن مسئولیت یعنی حرکت در مرز جهنم، گفت: برای موفقیت در مسیر انجام وظیفه، توجه به معنویت یک اصل است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گرفتاری‌ها باعث غفلت انسان می‌شود، مطرح کرد: گاهی انسان مشاهده می‌کند که پس از سال‌ها با کوله باری از مسئولیت، حق الله و حق الناس که لازم است در پیش گاه الهی پاسخگو باشد، بازنشسته شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نماز در ادارات، خاطر نشان کرد: بسیار زیباست که در هر مجموعه مدیر کل و فرد اول آن نهاد، نسبت به نماز حساس باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان، با بیان اینکه یکی از مظاهر صدق با پروردگار، توجه به نماز است، گفت: زمانی که بنده در یکی از ادارات استان حاضر شدم چقدر زیبا بود که دیدم مدیر کل آن مجموعه خود به عنوان موذن در نماز خانه حضور دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته نماز در ادارات استان، شرایط خوبی داشته اما امیدواریم توجه بیشتری نسبت به این اصل را امسال شاهد باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، بزرگترین دردی که بشر به آن مبتلا می‌شود را غفلت عنوان کرد و گفت: گرفتاری‌ها و مسئولیت‌ها باعث می‌شود که انسان از خود و خدای خود غافل شود.

وی تصریح کرد: البته منظور از خود، وجود اصلی انسان و جایی که به آن تعلق داریم است، نه این جسم دنیایی.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مسئولیت امانتی از جانب پروردگار و مردم در نزد مدیران است، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به تحقق شعار سال توسط دولت، حسن ظن داشتند و لذا لازمه موفقیت در این مسیر، وجود وحدت و همگرایی در استان است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در همدان، تنها ۵۰ شرکت فعال هستند، یادآور شد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نیازمند افزایش صد در صدی فعالیت این شرکت‌ها در استان هستیم، بنابراین لازم است که مسیر برای تحقق این موضوع هموار شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه شعار سال و ضرورت بحث تولید بسیار روشن و مشخص است، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات شاهد هستیم که برای شعار سال همایش‌هایی برگزار می‌شود، در حالی که این مسیله امروز همانند آن است که برای اثبات آنکه الان روز است، همایش برگزار کنیم.

امام جمعه همدان با گلایه از وابستگی کشور به نفت، یادآور شد: امروز تولید ثروت متفاوت با دوران گذشته است و لازم است برای کاهش این وابستگی و توجه به شرکت‌های دانش بنیان تلاش جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان برای منافع مردم، نیازمند وحدت و انسجام هستند، گفت: اگر مدیری می‌تواند کاری برای مردم انجام دهد، فارغ از اختلافات سیاسی، باید این کار را انجام دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مهم، منافع مردم است، یادآور شد: امروز در اولین جلسه مدیران استان، نیت‌ها را خالص کنیم برای خدمت به مردم و به وعده‌های الهی باور داشته باشیم که هرگاه نیت‌ها خالص شد، خداوند نیز مسیر را هموار می‌کند.

وی تاکید کرد: آنچه به آن می‌اندیشیم و تنها دغدغه مسولان باید باشد، تامین منافع اسلام، نظام و مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha