چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دیدار سردار اشتری با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: انتظامی کشور حرکت رو به رشدی را آغاز کرده و رویکرد اجتماعی و مردمی آن مورد تحسین است، راهبردی که پلیس دارد در همه شریان ها خود را نشان داده و مردم آن را حس می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار نوروزی سردارحسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشورمان که در قم برگزار شد، با تقدیر از زحمات همه پرسنل این نیرو، چه در ایام کرونا و مناسبت‌های مختلف بویژه ایام نوروز، اظهار کرد: آنچه طی سال‌ها  نسبت به آن تأکید و امسال به عنوان یک اولویت در تمام بدنه حوزه به آن اشاره می‌کنم، نهایت همکاری بخش‌های مختلف حوزه با نیروی انتظامی است، چه بسا ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه وجود دارد که می‌تواند در سایه همکاری و تعامل بین این دو نهاد انقلابی آثار برکات ارزشمندی را رقم بزند.

عضو فقهای شورای نگهبان، افزود: رویکرد اجتماعی و مردمی نیروی انتظامی از دیگر ویژگی‌های این نیرو است که می‌تواند اعتماد و اطمینان مردم را به دنبال داشته باشد.

وی " نقاط حادثه خیز، مردم و خودرو" را سه ضلع حوادث رانندگی ذکر کرد و ادامه داد: ارتقای زیرساخت‌های نیروی انتظامی به ویژه در عرصه فناوری و هوشمندسازی خدمات یکی دیگر از برنامه‌های مهمی است که طی سالهای اخیر مورد توجه جدی سردار اشتری قرار گرفته است و لذا هر چه این خدمات‌دهی به مردم تسهیل گردد، رضایت عمومی بیشتری حاصل خواهد شد.

آیت‌الله اعرافی پیشرفت در «سلامت اداری» را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی حافظ امنیت و نظم عمومی جامعه را برعهده دارد و هر چقدر این نهاد مقدس سالم، مبرا و منزه باشد، اعتماد عمومی بیشتری رقم خواهد خورد، بحمدالله طی این سالها پیشرفت‌های ارزشمندی در ساختار اداری و سلامت اداری این نیرو مؤمن و متعهد رقم خورده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بُعد اجتماعی و فرهنگی عملکرد نیروی انتظامی و وجود شرایط سخت، گفت: امروز بسیاری از دستگاه ها باید برای نهادینه سازی فرهنگ و مسائل اجتماعی در کنار نیروی انتظامی باشند و به کمک نیرو بیایند، اما بعضا شاهد هستیم نیروی انتظامی به تنهایی وارد میدان عمل شده است و لذا ما به عنوان حوزه‌ علمیه آمادگی داریم در عرصه‌های مختلف علمی، دانشی، تبلیغی، بصیرتی و معرفتی در کنار نیروی انتظامی باشیم.

مدیرحوزه های علمیه به «تفاهم‌نامه» همکاری میان نیروی انتظامی و حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: با توجه به رسالت حوزه‌های علمیه امروز بیش از یکصد کلان پروژه نظام و حاکمیت در حوزه علمیه در حال پردازش، بررسی و انجام است، همین ظرفیت در خدمت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و لذا اگر به دنبال یک تفاهم نامه کاربردی و علمیاتی هستیم باید دارای یک راهبرد، برنامه ۵ ساله و یک دبیرخانه عملیاتی باشد که تصمیمات در حد کلام نماند.

کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در سایه همکاری مردم و تلاش مضاعف پلیس/رویکرد اجتماعی و مردمی پلیس مورد تحسین است

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به حجم سفرهای نوروزی، اظهار داشت:۵۰ درصد سفرها در این ایام افزایش داشته اما علیرغم این حجم از ترددها شاهد کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده ای هستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: همواره از هموطنان می خواهیم بازگشت سفرهای خود را مدیریت کرده و به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

وی در ادامه کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در ایام نوروز امسال را به دلیل همکاری مردم و تلاش مضاعف ماموران انتظامی دانست و تصریح کرد: ۲۰۰ هزار نفر از همکاران در قالب ۷ هزار گشت پلیس راه و راهور در جاده ها و شهرها همچنین ۲۵ هزار گشت انتظامی برای امنیت شهرها در این ایام در حال خدمت رسانی هستند، برای ایام نوروز از ظرفیت پلیس های افتخاری و همیاران پلیس نیز استفاده شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ابتدا بیشترین سفر به استان‌های شمالی و خراسان رضوی صورت گرفت، گفت: به علت برودت هوا در استان های شمالی، امسال استان‌های جنوبی شاهد حجم عظیمی از مسافران بود که خوشبختانه هیچ گره ترافیکی و مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

سردار اشتری افزود: افرادی که با عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مرتکب حوادث خطرساز در رانندگی شدند، خودرو آنها توقیف و از ادامه مسیر بازماندند، امیدواریم با همکاری های مطلوب مردم در این روزهای باقیمانده کمترین حوادث را شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha