یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مپصطفایی قزوین

 حوزه / رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت:  یکی از مهم‌ترین آثار صله رحم، طولانی‌شدن عمر است و  قطع رحم و ترک رسیدگی به خویشان و بستگان در اسلام سخت مورد نکوهش قرار گرفته است.

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: ترک صله رحم و قطع ارتباط با خویشان، یکی از گناهان است و حتی درباره خویشاوندان بدخُلق یا گناهکار نیز مُجاز نیست.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ ایرانیان، صله رحم جایگاه ویژه‌ای داشته و به مناسبت‌های مختلفی مانند عید نوروز، شب یلدا، ماه رمضان و عیدهای ملی یا مذهبی نمود بیشتری دارد.

وی ادامه داد: قرآن و احادیث بر صله رحم تأکید کرده‌اند، تا آنجا که قرآن ترک‌کنندگان آن را در شمار زیان‌کاران و لعنت‌شدگان معرفی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین آثار صله رحم، طولانی‌شدن عمر است و قطع رحم و ترک رسیدگی به خویشان و بستگان در اسلام سخت مورد نکوهش قرار گرفته که باید در این تعطیلات نوروزی بیشتر اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام مصطفایی بیان کرد: در اسلام، صله رحم را وسیله فزونی رزق و روزی، عامل بسیار موثر در افزایش عمر، آسان کننده سختی مرگ و موجب پاداش‌های فراوان آخرتی، می دانند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین عنوان کرد: این تفکر که صله رحم حتماً باید با میهمانی همراه باشد، اگر نباشد آبروریزی است، کاملا اشتباه است. دین مقدس اسلام، دایره صله رحم را خیلی وسیع‌تر و ساده‌تر از این‌ها به ما بیان کرده است، مخصوصاً امروزه که با یک تماس تلفنی یا ارسال پیامک از حال همدیگر می‌توانیم آگاه شویم.

وی ادامه داد: امروز شبهات زیادی در جامعه وجود دارد و سؤالات زیادی درباره دین و مذهب عنوان می‌شود که باید پاسخ‌های آسان و قابل فهم به این سؤال ها داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha