دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلاب بسیجی

حوزه/ معاون هماهنگ‌کننده بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران از سازماندهی ۵۰۰ استاد و طلبه نخبه در بسیج حوزه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مجید بیک‌زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران در سال گذشته همزمان با دستور مقام معظم رهبری نسبت به گسترش مواسات و همدلی در ایام اوج ویروس منحوس کرونا، با اعزام اساتید بسیجی حوزه‌علمیه به بیمارستان‌ها به‌عنوان مدافع سلامت جهادی توانست اقدامات بسیار خوبی را رقم بزند.

معاون سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران افزود: شدت شیوع و بیماری افراد به گونه‌ای بود که حتی نزدیکان بیمار حاضر به همراهی بستگان خود نبودند، اما شاهد بودیم و در تاریخ ثبت است، اساتید و طلاب بسیجی به منظور نجات و بهبودی بسیاری از بیماران گرفتار شده از هیچ کوششی دریغ نکردند و با همدلی و دلداری به بیماران شرایط روحی و روانی مطلوبی را برای ایشان فراهم کردند.

وی ادامه داد: جا دارد از شهید مدافع سلامت «امیر پارسا خلیلی» اعزامی از بسیج اساتید حوزه علمیه تهران که خود در حین انجام وظیفه گرفتار کرونا شد و به مقام شهادت رسیدند، تجلیل کرده و برایشان علو درجات را مسالت نماییم.

بیک زاده به دیگر اقدامات سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران اشاره کرد و گفت: پذیرش و سازماندهی بیش از ۵۰۰ نفر از اساتید و نخبگان حوزوی برادر و خواهر حوزه علمیه استان تهران از دیگر اقدامات مهمی بود که در سال گذشته آغاز شد و در برنامه سال جدید بنا داریم نسبت به تشکیل پرونده مابقی اساتید و نخبگان حوزوی استان تهران اقدام کنیم.

معاون سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه تهران با اشاره به برگزاری دو دوره آموزش بهیاری ویژه طلاب و اساتید حوزه استان در سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: با برگزاری این دوره، شاهد اعلام آمادگی ۸۳ نفر از اساتید برادر و خواهر آموزش دیده و دارای مدرک از دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت هرگونه حضور به‌عنوان «بهیار جهادی» را در زمان بحران هستیم.

وی، استفاده از «بهیاران جهادی» در بیمارستان‌های تهران در زمان غیر بحران را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: روحانیون آموزش دیده امور بهداشتی و درمانی به خوبی می‌توانند با بیماران ارتباط برقرار کرده و از جهت روحی، روانی و حتی مشاوره کمک شایانی به بیماران داشته باشند.

معاون سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران به نشست‌های علمی در مدارس علمیه توسط اساتید بسیجی اشاره و گفت: این نشست‌ها که با موضوعات روز روحانیت و جامعه دینی دنبال می‌شود در سال جدید با متناسب با موضوعات جامعه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از تکریم اساتید پیشکسوت مدارس علمیه استان تهران توسط سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه استان خبرداد و گفت: ان شاءالله این حرکت در سال جاری ادامه خواهد داشت.

بیک‌زاده از اعزام طلاب و اساتید جهادی استان تهران در سه مرحله به مناطق زلزله‌زده و سیل زده استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: حرکت جهادی روحانیون در میان مردم آسیب دیده یکی از مهمترین نشانه‌های روحانیت مردمی می‌باشد و از تاثیر بالایی برخوردار خواهد بود، چرا که نتیجه درس خواندن طلاب بالا بردن سطح بصیرت، معنویت و تقرب مردم به سوی پروردگار است که این مهم در زمانهای حساس و بحرانی، بسیار خود را نشان می‌دهد و این حرکت روحانیون جهادی، طرح‌ها و دسیسه دشمنان اسلام را که تلاش می‌کنند روحانیت را جدای از مردم نشان دهند، نقش بر آب می‌کند.

وی، تقدیر از ممتازان و نخبگان بسیجی حوزه علمیه استان تهران را یکی دیگر از برنامه‌های این بسیج عنوان کرد و اظهارداشت: تقدیر از این قشر فرهیخته بیانگر آنست که بسیجیان باید در همه ‌امور ممتاز بوده و حوزویان جهادگر بسیجی، جز اندیشمندان و تاثیرگزاران این عرصه حوزوی شناخته شوند.

بیک‌زاده از برگزاری دو دوره آموزشی فضای مجازی و سواد رسانه برای طلاب و اساتید بسیجی حوزه علمیه تهران خبر داد و گفت: امروز با توجه به اهمیت حضور بیش از پیش طلاب در فضای مجازی و ارائه برنامه های مختلف علمی، فرهنگی، اخلاقی، معنوی، تهذیبی و تربیتی، تعداد قابل توجهی از اساتید بسیجی حضور فعالی در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات روز دارند و به نوعی مدیریت شبکه‌های اجتماعی را از وظایف دائمی خود می‌دانند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جعفر IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    عرض سلام و خدا قوت خدمت بزرگواران