دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماه رمضان

حوزه/باز نشر پیام فقیه عالی‌مقام مرحوم حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان که پیش از این از سوی ایشان صادر شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، باز نشر پیام فقیه عالی‌مقام مرحوم حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان که پیش از این از سوی ایشان صادر شده بود،آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: یا اَیهَا الَّذینَ آمَنُوا کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کما کتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَلَّکمْ تَتَّقُونَ.

مسلمانان! امت اسلام! ماه مبارک رمضان عید اولیاءالله و میعاد اصفیاء الله وبهار قرائت قرآن کریم وموسم حضور در مساجد وضیافت ومیهمانی خدا وبازگشایی یکی از بزرگترین مدرسه های عام آموزشی و تربیتی اسلامی را - که شامل همگان از پیر و جوان ومرد وزن وعوام وخواص ودانشجو واستاد وکارگر وکارفرما ولشکری وکشوری وشهری وروستایی است_ به همه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

مدرسه ای که کلاس های بزرگ آن مساجد ونماز جماعت ها ومجالس موعظه وتبلیغ معارف واحکام وهدایت همگان است وهمه در هر درجه از علم ومعرفت باشند، در آن شرف شرکت می یابند ودر رأس همه، قطب عالم امکان وعدل یگانه قرآن، حضرت صاحب الزمان مولانا المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آن حضور دارند وبیشتر از هرکس از رحمت ها وعنایات الهی که در این ماه نازل می‌شود بهره مند می باشند.

مدرسه ای که کلاس های کوچک آن، خانه های شخصی واطاق های فردی است؛ کتاب های درسی آن، قرآن مجید و نهج البلاغه واحادیث شریفه وصحیفه کامله ودعای افتتاح ودعای جامع ومعرفت بخش وسازنده ابوحمزه است.

راستی این ماه بزرگ چه ماه جامعی است! ما مسلمانان باید خدا را از این برنامه ها وفرصت های خوب وسازنده ای که به امت اسلام موهبت شده است سپاسگزار باشیم.

باید قدر این هدایت ها را بشناسیم ودر حقایق آن، تفکر واندیشه داشته باشیم، در معانی دعاها تأمل کنیم، پیام هایی را که روزه واین دعاها به جامعه ما، به مسئولین امور، به افراد واشخاص، به مقامات لشکری وکشوری وبه توانگران وبه فقرا وبه علماء ودانشمندان ونویسندگان وهمه اقشار دارند به گوش جان بشنویم.

عزیزان، برادران و خواهران!

خدا می‌داند اکنون که این سطور را برای آن که تقدیم خدمت شما بنمایم می‌نویسم، جمال ماه رمضان را چنان زیبا وعالم آرا می بینم واز آن به قدری احساس لذت وایمان می‌نمایم، که خود را از توصیف آن عاجز می‌یابم.

باید بگویم اگر امثال این بنده حقیر ناچیز این ماه شریف را به این جمال می بینیم، اهل الله و کسانی که بیشتر وبیشتر به معانی این ماه وآداب و برنامه های آن آگاهی دارند آن را در چه جمالی می بینند!

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وائمه طاهرین علیهم السلام، این ماه عزیز را در چه جمالی دیده ومی بینند که در عین حال، بخشی وجلوه ای از جمال اسلام است.

برادران و خواهران! به این دین وبه این افتخارات، به اسلام، به قرآن، به هویت اسلامی، به عزت اسلامی خود، به ماه رمضان، به ولایت اهل بیت علیهم السلام، ببالید.

در این ماه مبارک، با اسلام، باقرآن با احکام خدا تجدید عهد نمایید؛ العزة لله ولرسوله وللمؤمنین، عزت اسلامی، دین خدا واخلاق وسنت های اسلامی را عزیز وگرامی بدارید.

در مساجد ومراسم این ماه شرکت نمایید وشکوه التزام خود را به دین وشعائر اسلام نشان بدهید؛ در هر کجا ودر هر شهر وروستا هر مسجدی را اهلش خالی بگذارند، آن مسجد به خدا از اهلش شکایت می‌نماید.

فاضل ترین اعمال در این ماه ودر همه ماه ها ترک گناه، ترک حرام و ترک معصیت است، مواظب و مراقب خود باشید، دشمنان اسلام برای ضربه زدن به حیثیت اسلامی ما کمین گرفته ودائماً در توطئه هستند؛ به اسم آزادی، به اسم حقوق بشر، به اسم تساوی زن ومرد وبه اسم های دیگر می‌خواهند ما را از اسلام جدا کنند وبه شخصیت اسلامی ما ضربه بزنند؛ به هوش باشید، در جای خود بایستید، سنت های اسلامی را محکم نگاه دارید.

دیگران اگر در تکنیک وصنعت وزور واستیلا واستکبار قدرت یافته اند وبا این زور وقلدری می خواهند فرهنگ منحط وفاسد خود را بر دنیا حاکم کنند، در اخلاق، در انسانیت در حیا وشرافت ووجدان وکرامت بشری بسیار پست وپوچ وبی محتوا ومصداق «یعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَهُمْ عَنِ الآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ» و «أُولَئِک کالأنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ...»، می باشند، ارزش هایشان ضد ارزش و هنرهایشان عیب است، در برابر چشم میلیاردها انسان مظالمی که در تاریخ بشریت بی سابقه است، مرتکب می شوند واز کسی حیا نمی کنند وخود را متمدن می‌شمارند.

در چنین دنیایی، مؤمنان به اسلام و احکام اسلام بیاندیشند ودر حفظ مواقف و مواضع اسلامی سستی نکنند.

این وعده خداست، باید هشیار باشند، هم بر خود واجب بدانند که در برابر این زورگویی‌ها آماده دفاع باشند وبه هر سلاح لازم مسلح باشند وهم خطر هجوم های به اصطلاح فرهنگی آن ها را به اسلام وبه اخلاق وآداب وسنن اسلامی کم نگیرند واستقلال اسلامی خود را در برابر دشمنان حتی در ظاهر لباس وعادات متعارف حفظ نمایند وفقط به اسلام واحکام اسلام بیاندیشند ودر حفظ مواقف و مواضع اسلامی سستی نکنند، این وعده خداست:وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الأعْلَوْن ان کنتم مومنین.

لطف الله صافی

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha