شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید مرتضی سقائیان نژاد

حوزه/ شهردار قم با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به قم ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل ضلع شرقی حرم اختصاص داده شد، گفت: یک طرح هم برای پارکینگ شرقی حرم به تصویب رسیده است که هزار و ۶۰۰ ظرفیت پارکینگ را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی در محل سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با تبریک حلول ماه رمضان و ایام سال نو گفت: در سال ۱۴۰۱ بودجه ۵ هزار میلیاردی برای شهر قم پیش بینی شده است در حالی که در سال گذشته ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالای ۹۰ درصد بودجه پیش بینی شده تأمین و درآمدها حاصل شده است، گفت: ما در سال دوم برنامه قم ۱۴۰۴ هستیم و ۱۷ پروژه نیمه تمام داریم که اولویت کار ما با این پروژه ها است و مهم‌ترین آنها تونل غدیر است که به ابتدای خیابان عمار یاسر وصل می شود و امیدواریم ظرف دو ماه این پروژه به بهره برداری برسد.

شهردار قم ادامه داد: تونل جمهوری در منطقه دو نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته که ظرف سه ماهه اول سال به بهره برداری می‌رسد، پروژه میدان نماز را داریم که امیدواریم ظرف سه ماهه اول به بهره برداری برسد و تقاطع بلوار فردوسی و پیامبر اعظم قسمت روگذر تمام شده و گوشواره‌هایش در سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

وی افزود: پروژه مترو قم نیز مقدماتش انجام شده و آماده تست گرم است.

سقائیان نژاد با اشاره به روند مثبت باز آفرینی بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: از دیگر پروژه‌های مهم شهر مقدس قم آسفالت معابر است که ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای آسفالت معابر تخصیص داده شده و همچنین برای تقویت حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های فرسوده ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به قم ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل ضلع شرقی حرم اختصاص داده شد، افزود: یک طرح هم برای پارکینگ شرقی حرم به تصویب رسیده است که هزار و ۶۰۰ ظرفیت پارکینگ را ایجاد می‌کند و امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح‌ها رضایت مندی مردم را داشته باشیم.

شهردار قم با اشاره به بحث جمع آوری ریل‌های متروکه گفت: ما نزدیک به ۷ کیلومتر ریل متروکه داریم که باید به فضای سبز تبدیل شود.

وی در پایان عنوان کرد: امسال با تلاش ستادهای نوروزی پارک ها و بوستان ها مملو از جمعیت بودند و به زائران به خوبی اسکان داده شد به گونه‌ای که زائران رضایتمندانه از شهر خارج شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha