پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با توجه به شعار سال، باید همه ما به حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و رشد این مراکز به گفتمان و مطالبه همگانی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در بازدید از پارک علم و فناوری استان، با اشاره به انتخاب عبارت «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» به‌عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: با توجه به این انتخاب و تأکید لازم است همه ما به حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری از همان ابتدا به حوزه اختراعات و ابتکارات نگاه خوبی داشتند و بخش مهمی از پیشرفت‌های فعلی هم مرهون حمایت‌های گذشته رهبری از این حوزه است؛ اما شعار سال بهانه خوبی است تا این مجموعه‌ها رشد بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه برای تحقق این هدف باید کل جامعه همراهی داشته باشند، ادامه داد: در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی داریم تا رشد شرکت‌های دانش‌بنیان مطالبه همه باشد.

وی تصریح کرد: یکی از تکالیف ما این است که شعار و سخن مقام معظم رهبری را تکرار و تبیین کنیم تا فضا به‌گونه‌ای شود که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جزء تکالیف مسئولان محسوب شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون ۳۱ شرکت دانش‌بنیان در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای فعالیت و حمایت کنیم که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در استان تا پایان سال حداقل دو برابر شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند زمینه اشتغال تحصیل‌کردگان را فراهم کنند، گفت: یکی از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان حفظ نخبگان و پیشگیری از مهاجرت آن‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: علاوه بر این با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تولید هم تقویت شود؛ زیرا این شرکت‌ها می‌توانند با چاره‌اندیشی درزمینهٔ نواقص، مشکلات و کاستی‌های موجود در بخش‌های مختلف تولیدی، راندمان و بهره‌وری را بالا ببرند.

وی اظهار کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به‌خوبی فعالیت کنند می‌توانند با اختراعات و نوآوری، تحریم‌ها را خنثی کرده و اثر آن را در زمینه‌های مختلف کاهش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha