دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ستاره های زمین

حوزه/ دبیر علمی و اجرایی شورای مردمی پویش ستاره‌های زمین گفت: در ۲۵۰ شهرستان قرارگاه های مردمی و آتش به اختیار این پویش تشکیل شده است تا با حفظ استقلال و حس مردمی بودن جلسه های قرآنی را ترویج کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام امین شغلی در نشست خبری پویش ستاره های زمین که امروز برگزار شد اظهار داشت: سالهاست که با کلید واژه جلسه های قرآنی آشنا هستیم اما شرایط کرونایی و سایر موارد باعث شد تا این جلسه ها قدری از رونق بیافتد.
وی افزود: در سطح کشور دغدغه مندان برگزاری جلسه های قرآنی در این عرصه شناسایی شدند و ستاد مردمی پویش جلسه های خانگی قرآن تشکیل شد، نباید این عرصه مردمی را با هر بهانه ای غیرمردمی و حاکمیتی کنیم.
وی با اشاره به پویش ستاره های زمین گفت: در ۲۵۰ شهرستان قرارگاه های مردمی و آتش به اختیار این پویش تشکیل شده است تا با حفظ استقلال و حس مردمی بودن جلسه های قرآنی را ترویج کنیم ضمن اینکه هیچ بودجه حاکمیتی برای این پویش در نظر گرفته نشده است.
دبیرعلمی و اجرایی شورای مردمی پویش ستاره‌های زمین ادامه داد: در همین راستا کمیته گفتمان و اطلاع رسانی تشکیل شد و در آن آسیب شناسی صورت گرفت و طرحی به عنوان پویش ستاره های مردمی مطرح شد که بر اساس روایت شریفه است که خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود برای اهل آسمان مانند ستاره ای می درخشد.
وی بیان داشت: ۲ کمیته فعالیت های اجرایی -میدانی و اطلاع رسانی -گفتمان سازی تشکیل شد در بعد گفتمان سازی و رسانه ای با همکاری نهادهای مختلف جلسه هایی برگزار و محتوا و طرح های تبلیغاتی و هنری در سطح شهرو برای جلسه های قرآنی تولید شد.
حجت‌الاسلام شغلی از مردم خواست تا به هشتک ستاره بشیم بپیوندند گفت: علاقه مندان می توانند با ارسال کد دستوری ۶۶۵۵#۳۶۵۱۱۴ هدیه معنوی قرآنی را دریافت کنند همچنان سامانه ستاره های زمین (setare۱۱۴.ir) برای کسب اطلاعات بیشتر است.
دبیر علمی و اجرایی شورای مردمی پویش ستاره‌های زمین گفت: پرچم های متبرک به آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه(س) به جلسه های خانگی قرآن اهدا می شود.
وی با اشاره به همکاری نمایندگان استانی و شهرستانی گفت: ستادی در این زمینه تشکیل شد تا در هر استانی به واسطه شرایط فرهنگی و جغرافیایی به این زیست بوم فرهنگی بپیوندند.
حجت‌الاسلام شغلی خاطر نشان کرد: اکنون هفت هزار جلسه خانگی با این پویش در ارتباط هستند و از خدمات این استفاده می کنند، محتواهایی برای این جلسه ها در نظر گرفته شده است که می توانند محتواهای مورد نیاز را از سامانه های مختلف از جمله جلسات خانگی قرآن کریم (jkqk.ir) دریافت کنند.
به گفته وی، سه هزار مربی جلسه خانگی قرآن به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی در دوره های آموزشی شرکت کرده اند ضمن اینکه شناسایی خانواده های آسیب دیده و رفع نیاز مردم در محله ها نیز یکی دیگر از برنامه های این جلسه های خانگی است.
این کارشناس قرآنی با بیان اینکه جلسه های خانگی قرآن از روضه جدا نیست گفت: در همه جلسه ها باید به موضوع قرآن و بحث انس با آن پرداخته شود همانگونه که در این یک هزار و ۴۰۰ سال به آن توجه شده است.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha