پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ث

حوزه / امام جمعه آران وبیدگل گفت: بیش از ۵۰۰ طلبه در ۴ مدرسه علمیه خواهران و برادران شهرستان آران و بیدگل مشغول تحصیل هستند که اکثر روحانیون نیز در امر تبلیغ  و پاسخ به سوالات شرعی و دینی مردم فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل روز گذشته به اتفاق جمعی از روحانیون و مدیران شهرستان آران و بیدگل در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان، ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حسینی به عنوان امام جمعه کاشان، اظهار داشت: شهرستان آران و بیدگل با تقدیم ۸۴۰ شهید، ۱۶۰۰ جانباز و تعداد زیادی آزاده و رزمنده به نسبت جمعیت، رتبه اول ایثارگری را در کشور کسب نموده است.

امام جمعه آران و بیدگل، با اشاره به فعالیت ۲۰ موسسه قرآنی به صورت رسمی در این شهرستان، گفت: شهرستان آران و بیدگل با ۵ هزار حافظ یک تا سی جزء، دارای بیش ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ مسجد در آران وبیدگل در حال فعالیت هستند، مطرح کرد: در بیش از ۸۰ مسجد این شهرستان، علاوه بر اقامه نماز جماعت در دو وقت، تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی، با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ امامزاده و ۴۸ بقعه متبرکه در آران و بیدگل، خاطرنشان کرد: امامزاده محمد هلال بن علی(ع) فرزند بلا فصل امیرالمومنین(ع)، باب المراد (ع)، قاسم‌(ع) و هاشم بن علی(ع) از جمله امامزادگان شاخص، این شهرستان به حساب می‌آیند.

وی به حضور مردم ولایتمدار آران و بیدگل در صحنه‌های مختلف نظام اشاره کرد و افزود: غیرت دینی و رعایت حجاب اسلامی در بین اکثر بانوان این شهرستان زبان زد خاص و عام است.

امام جمعه آران و بیدگل، از فعالیت ۸۰۰ واحد صنعتی و کارگری و بیش از۳ هزار کارگر در این شهرستان خبر داد و گفت: اکثر واحدهای تولیدی این شهرستان به تولید فرش ماشینی مشغول هستند و توانسته‌اند رتبه نخست این صنعت را در کشور کسب نمایند.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: همچنین بیش از ۵۰۰ طلبه در ۴ مدرسه علمیه خواهران و برادران شهرستان آران و بیدگل مشغول تحصیل هستند که اکثر روحانیون نیز در امر تبلیغ و پاسخ به سوالات شرعی و دینی مردم فعال هستند.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha