یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حامد عمادپور

حوزه/ معاون پژوهشی مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) از فراخوان مقالات سومین جشنواره پژوهشی این مدرسه فقهی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد عمادپور، دبیر جشنواره پژوهشی امام محمدباقر(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: این جشنواره از سوی مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) تحت اشراف آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی به منظور ترغیب و تقویت طلاب و پژوهشگران نسبت به امر پژوهش و تحقیق بر پا شده است.

معاون پژوهشی مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) افزود: فراخوان جشنواره سوم در دو بخش «طلاب» و «دانش‌آموختگان» مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع)، از امروز در قالب مقالات علمی، پژوهشی، ترویجی و تقریری با موضوع «فقه»، «رجال» و «اصول» آثارشان را تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حجت‌الاسلام عمادپور با بیان اینکه آثار می‌تواند در قالب مقاله چاپ نشده باشد، ادامه داد: لازم نیست آثار پژوهشگران جایی چاپ شده باشد. آثاری که محققان به عنوان مقاله دارای استانداردهای علمی آماده و ارسال می‌کنند مورد پذیرش دبیرخانه است.

وی با بیان اینکه در جشنواره پژوهشی امام محمدباقر(ع) آثار به زبان فارسی و عربی است، اظهار کرد: در جشنواره نخست، صرفاً بخش طلاب مدرسه فقهی را داشتیم که در دومین جشنواره بخش «دانش‌آموختگان» را اضافه کردیم و امید است در جشنواره سوم با گستره علمی و دانشی بیشتری، شاهد ورود آثار ارزشمندی به دبیرخانه جشنواره باشیم.

حجت الاسلام عماد پور، ادامه داد: در جشنواره سوم نگاه ویژه‌ای به بخش طلاب سطح شده است بطوری که بخش ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که مقالات ترویجی طلاب سطح را به صورت جداگانه مورد ارزیابی و داوری قرار دهیم، تا این بخش به منظور انگیزه‌بخشی مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

معاون پژوهشی مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: در مدرسه شاهد انتشار مجله علمی پژوهشی هستیم که در مرحله نخست جشنواره، آثار منتخب همراه با ذکر اسامی از اولین سطح تا اجتهاد به چاپ رسید و در مرحله دوم با توجه به گسترش مخاطبان(فعالیت علمی دانش‌آموختگان) آثار بیشتری برگزیده و آماده انتشار شد.

حجت‌الاسلام عمادپور با بیان اینکه جشنواره‌های مدرسه‌ای کمک مضاعفی به تولید علم در حوزه‌علمیه دارد، گفت: برپایی چنین جشنواره‌هایی کمک به مهارت‌ آموزشی و پرورشی طلاب محقق و پژوهشگر می‌کند تا هر چه سال‌های تحصیلی بیشتری را پشت سر می‌گذارند، مهارتشان در تولید و نگارش مقالات علمی و رساله پژوهشی بیشتر خواهد شود.

وی افزود: مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) تحت اشراف آیت‌الله شبیری زنجانی است که در سطح عالی و هم سطح خارج از پایه ۷ تا ۱۰ برای طلاب برنامه‌های آموزشی تدارک دیده است. طلابی که از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند در مجمعی به نام مجمع دانش‌آموختگان مدرسه فقهی، ثبت‌نام و حضور دارند. از ظرفیت آن‌ها برای اقدامات علمی و پژوهشی استفاده می‌شود از جمله؛ برای مرکز فقهی امام محمدباقر(ع) که جمعی از دانش‌آموختگان مدرسه در همان جا مشغول فعالیت‌های فقهی، اصولی و رجالی هستند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha