جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1017720
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
وکیل محجبه

حوزه/ "سلطانه تافادار" بانوی بنگالی الاصل، اولین وکیل جنایی محجبه است که به عنوان مشاور ملکه منصوب شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "سلطانه تافادار" بانوی بنگالی الاصل، اولین وکیل جنایی محجبه است که به عنوان مشاور ملکه منصوب شده است.

مشاور ملکه، بالاترین مقامی است که یک وکیل در انگلیس می تواند به آن دست یابد.

تافادار که از یک خانواده بنگالی به دنیا آمده است، در منطقه لوتن در نزدیکی لندن، کمپین بین المللی مبارزه با ممنوعیت حجاب را رهبری می کند.

وی در ۲۱ ماه مارس گذشته، به منصب مشاوره ملکه که متشکل از ۱۹۲۸ وکیل در سطح انگلیس است، منصوب شد. صاحبان این منصب می توانند در خصوص حقوق بشر و قانون بین المللی به کشور ها و سازمان های بین اللملی مشاوره بدهند.

این وکیل محجبه بیان داشت: شمار زنانی که مشاور ملکه انگلیس هستند، ۵۷۵ نفر است که ۳۴ نفر آن از میان اقلیت های نژادی و ۲ نفر محجبه هستند.

وی ادامه داد: در آغاز فعالیت وکالتم، تنها زنی بودم که در دادگاه جنایی، حجاب داشتم. در بسیاری از مواقع، هنگامی که مرا در دادگاه ها می دیدند، سکوت می کردند و گمان می کردند که من متهم یا مترجم هستم و فکر نمی کردند که وکیل باشم.

تافادار در خصوص تصمیم دادگاه عالی فرانسه مبنی بر ممنوعیت حجاب برای وکلا، گفت: این تصمیم، نوعی تبعیض نژادی و نقض آزادی بیان است.

این وکیل بنگالی بیان داشت: تبعیض در فرانسه بر اساس تابعیت، نژاد و دین انجام می گیرد و این نقض آزادی اندیشه و بیان و نقش شماری از حقوق است.

وی تصریح کرد: من یکی از رهبران کمپین قانونی بین المللی مبارزه با ممنوعیت حجاب در زمینه های مختلف در فرانسه هستم و ما در چارچوب مبارزه با اقدامات پاریس در ممنوعیت مشارکت زنان محجبه در زمینه های مختلف به ویژه ورزش، از سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم.

این وکیل محجبه از زنانی که در معرض انواع تبعیض نژادی قرار می گیرند، خواست ناامید نشوند و برای عبور از این سختی ها و موانع، به مبارزه خود ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha