شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رهبر حزب یوکیب در بریتانیا، یک نژادپرست اسلام ستیز را مشاور خود کرد

حوزه/ جرالد باتن، رهبر حزب یوکیب روز جمعه اعلام کرده که تونی رابینسون، یک اسلام ستیز شناخته شده و جنجالی را به عنوان مشاور خصوصی خود منصوب می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenational، رهبر حزب استقلال انگلستان (معروف به یوکیپ) که یک حزب راست افراطی در این کشور می‌باشد، در اقدامی جنجالی، یک اسلام ستیز و نژادپرست شناخته شده را به مقام مشاور خصوصی خود منصوب کرد.

جرالد باتن، رهبر حزب یوکیب روز جمعه اعلام کرد که تونی رابینسون، یک اسلام ستیز شناخته شده در سرتاسر انگلستان از حزب ضداسلامی لیگ دفاع انگلیس را به مقام مشاوره خصوصی در رابطه با «اصلاحات زندان ها» منصوب کرده است.

اسم واقعی رابینسون استفان یکسلی-لنون است، وی نام خود را از یکی از شخصیت های فوتبالی برداشته است. این اسلام ستیز جنجالی که سخنرانی های متعددی علیه اسلام و مسلمانان کرده است، چندین فقره سابقه کیفری مواد مخدر و تجاوز در انگلیس دارد و اوایل سال جاری نیز زندانی شده است.

نایجل فاراژ رهبر سابق این حزب که هنوز از نمایندگان حزب در اتحادیه اروپایی می باشد، گفته بود که باتن با این اقداماتش حزب یوکیب را در «مسیر شرم آوری» پیش می برد .

فاراژ پیشتر گفته که باتن یک رابطه ناسالم با رابینسون دارد و حزب یوکیب را به جهت نادرستی پیش می برد. اگر در این مسیر ادامه یابد، انتخابات به پایان رسیده است. یک گروه کمپین ایستادگی علیه نژادپرستی گفته فاراژ که خودش قبلا به خاطر گفته های نژادپرستانه محکوم شده است و رهبر جدید یوکیب را به نژادپرستی محکوم می کند نشان دهنده این است که این حزب به «فنا» می رود!

گروه گفت: یوکیب هم اکنون یک فاشیست را در مرکز خود دارد. و این تصمیم نتیجه ای به جز تحریک تنش و تعصب به ویژه علیه اجتماعات مسلمانان در پی نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha