جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد یورک در شمال انگلستان، شنبه رسما افتتاح می شود

حوزه/ به گفته خزانه دار جامعه اسلامی، مسجد شهر یورک در شمال انگلستان با هزینه ۱ میلیون یورو که کمک های مالی جامعه بوده است، شنبه این هفته رسما افتتاح شده و از تمامی مردم برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از یورک پرس، مسجد شهر یورک در شمال انگلستان، آخر هفته رسما افتتاح می شود و مردم از سرتاسر شهر برای دیدار از این مسجد تازه ساز دعوت شده اند.

فیصل محمد بوکوس خزانه دار مسجد گفت:  بیش از 1 میلیون یورو هزینه ساخت این مسجد شده که این بودجه توسط اهداکنندگان از جمله در پیاده روی های خیریه، جشنواره های غذایی و فروش محصولات مسلمانان تهیه شده است.

وی گفت: ما از سال 2015 تاکنون ساخت این مسجد را آغاز کرده ایم در حالی که برنامه ریزی برای بنای مسجد از 10 سال پیش شروع شد.

به گفته بوکوس، اولین بار در سال 1983 مسلمانان تصمیم به ایجاد یک اجتماع مذهبی گرفتند و تنها چند خانواده بودند و اکنون جامعه آن ها رشد قابل توجهی داشته و ساختمان جدید نیز تنها برای نماز خواندن بنا نمی شود، بلکه به عنوان یک مرکز اجتماعی برای برگزاری نشست ها و همایش های مختلف از جمله نمایشگاه های هنری، کلاس های درس برای کودکان، مراسم میان ادیانی، بازدید دانش آموزان مدارس و دانش آموختگان پلیس یورک شایر شمالی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مسلمان انگلیسی در ادامه گفت: ما همچنین در بسیاری گروه  های اجتماعی از جمله گروه «عمل پناهندگان یورک» و «آشپزخانه بی خانمان ها» فعال هستیم و اقدام به جمع آوری مواد غذایی و ایجاد بانک غذایی می کنیم و گفتمان های بیدارکننده متعددی تاکنون برای کمک به مردم و سیل زدگان داشته ایم.

این عضو مسجد یورک هدف جامعه مسلمانان را همراهی با فعالان اجتماعی دانسته و اعلام کرد که تمامی اقشار مختلف جامعه می توانند برای شرکت در مراسم افتتاح مسجد که در ساعت 1:30 روز شنبه برگزار می شود، حضور به هم برساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha