جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ساخت مسجد در آلبرتون آفریقای جنوبی به تایید شورای شهر رسید

حوزه/ مقامات شورای شهرک آلبرتون در گائوتنگ آفریقای جنوبی که از سال ۲۰۰۹ تاکنون ساخت مسجد جدید در این منطقه را معطل نگه داشته بودند، بالاخره به ساخت این مرکز فرهنگی رای مثبت دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از albertonrecord، ساخت مسجد در شهر آلبرتون، گائوتنگ، شهرکی در آفریقای جنوبی به تایید نمایندگان شورای شهر رسید؛ این درحالی است که پروپوزال ساخت این مسجد در سال 2009 به شورای شهر داده شده بود.

به گفته میشل باسچه، که آن زمان از اعضای شورا بوده، این پیشنهاد ساخت مسجد در سال های 2011 تا 2016 چندین مرتبه به شورا ارائه شده و این شورا هر بار به بهانه های مختلف مانع از ساخت و ساز مسجد جدید می شدند. در پایان آن ها اعلام کردند که مسجد باید یک مسجد خاموش بوده و تنها به عنوان یک مرکز فرهنگی – مذهبی ایفای نقش کند.

مقامات شورا مدعی شده بودند که آلودگی صوتی یکی از نگرانی های آن ها و تاثیر آن بر روی ساکنین محلی در قبال ساخت مسجد جدید است.

گفته می شود  رعایت حقوق دینی یکی از مباحث اشاره شده در قانون اساسی کشور آفریقای جنوبی است و در بخش 2 در قانون حقوق ایالات اشاره می شود که هر کسی حق آزادی مذهب، باور و نظرات خودش را دارد. مردم باید حق اجرای مراسم مذهبی در موسسات را داشته باشند و ضمن رعایات قوانین، آزادی دینی تک تک افراد بایستی حفظ شود.

این بخش قانون به مردم حق پیوستن به نهادها و سازمان های فرهنگی، مذهبی و قومیتی را داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha