جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد 1 میلیون یورویی در پرث استرالیا به زودی ساخته می شود

حوزه/ اعضای انجمن اسلامی پرث در استرالیا اعلام کردند که مسجد با هزینه ۱ میلیون یورو که ساخت آن در سال ۲۰۱۷ به تصویب شورای شهری رسیده بود، به زودی تامین بودجه شده و در تابستان امسال ساخته می شود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailyrecord، کار ساخت و ساز مسجد ۱ میلیون یورویی در شهر پرث استرالیا، تابستان ۲۰۲۰ آغاز می شود.

یکی از اعضای کلیدی کمیته انجمن اسلامی پرث اعلام کرد که جامعه اسلامی به زودی هزینه ساخت این مسجد را تامین می کنند. این طرح در ژوئن سال ۲۰۱۷ توسط شورای شهری پرث و کینروس به تصویب رسید.

 این گروه اسلامی ۲۲۵ هزار یورو برای خریداری زمین مسجد هزینه کردند و بودجه لازم برای ساخت و ساز نزدیک به ۸۰۰-۹۰۰ هزار یورو اعلام شده است. این جامعه اسلامی هم اکنون در یک طبقه آپارتمان کوچک که از سال ۱۹۹۷ تاکنون آنجا بوده اند، به فعالیت هایشان می پردازند و کمبود جا یکی از مشکلات اصلی شان محسوب می شود.

به این ترتیب در یک طرح بلند مدت، آنها قصد ساختن مسجدی به سبک سنتی با گنبد و مناره و یک سالن اجتماعات برای استفاده عمومی را آغاز کردند.

این طرح در سپتامبر ۲۰۱۷ اعتراضاتی را از سوی نژادپرستان و افراط گرایان جناح راست برانگیخت و آن ها نیز مردم را تحریک به اعتراض کردند.

 عارف میناس عضو کمیته انجمن اسلامی اعلام کرد که کار ساخت و ساز مسجد امسال پیش از پایان مهلت آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: طرح به خوبی پیش می رود و جمع آوری کمک های مالی از میان مسلمانان همچنان ادامه داشته و به مبلغ نهایی نزدیم هستیم. وجوهی از جانب خیرین و سرمایه گذاران از خارج از کشور تأمین شده است.

عارف افزود: ما مقدار دقیقی نداریم اما ساخت آن حدود یک میلیون  یورو هزینه خواهد داشت. مردم جامعه ایستاده اند و منتظرند طرح پیش رود. ما مجوز برنامه ریزی و حکم ساختمان را تضمین کرده ایم و قصد داریم تابستان آینده پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پیمانکاران صحبت می کنیم تا بهترین را انتخاب کنیم.  ما با مساجد بانیان در آبردین و گلاسکو صحبت کردیم.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha