شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
واکنش امام جمعه اهل سنت قصرشیرین به حادثه تروریستی مشهد

حوزه/ مجمع وعاظ و خطبای کرمانشاه در پی حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در کرمانشاه، در بیانیه مجمع وعاظ و خطبای کرمانشاه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ»

امام خمینی(ره):

سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب چراغ ساخته‌اند. افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبکبالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند.

در قرن جدید که مصادف شد با حلول ماه مبارک رمضان در صحن مطهر علی بن موسی الرضا المرتضی(علیه الصلاة و السلام)، حرکت ناجوانمردانه دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی که در حرکتی تروریستی با دستی پلید، آغشته به خون شهیدی شد که در رسیدگی به محرومان و مستضعفان، الگویش امیرالمومنین(علیه الصلاة و السلام) بود.

مجمع وعاظ و خطبای کرمانشاه این هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(علیه السلام) و شهادت روحانی جهادگر جناب حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد اصلانی را محکوم نموده روحانی مجاهدی که تشنه خدمت به خلق الله عاشق و زائر همیشگی آن امام رئوف و مهربانی ها بود و خون پاکش در صحن پیامبر اعظم(ص) ریخته شد.

اما همین خون آغاز این قرن را برای ملت ایران اسلامی مبارک نمود و درخت اسلام را آبیاری و پربار می نماید این مصیبت بزرگ را به رهبر معظم انقلاب ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای (مدظله العالی ) و ملت شریف ایران اسلامی بخصوص مردم عزیز مشهد بویژه جامعه روحانیت کشور تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

حافظان محراب و منبر در استان کرمانشاه دروازه کربلا، ضمن محکوم کردن این حادثه ی دلخراش خواهان مجازات عاملان این جنایت بزرگ در اسرع وقت بوده و در پایان آرزوی سلامتی و تندرستی و شفای عاجل و کامل برای همسنگر ایشان از خداوند متعال مسئلت می نماییم.

رحمان فرج اللهی

دبیر مجمع وعاظ و خطبای کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha