دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه آستارا در پایان از نبود مدیریت شهری گلایه کرد و گفت: تکلیف شهردار آستارا هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن بیان فلسفه روزه داری به بیان آثار مختلف روزه داری و برکات ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: باید با رعایت حرمت ماه رمضان چهره جامعه رنگ و بوی الهی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است. وقتی رهبرمعظم انقلاب روزانه سه ساعت برای قرآن وقت می گذارند جای تعجب است که چرا مسئولین شهرستان در جلسات قرآن حضور ندارند.

امام جمعه آستارا ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم مطهر رضوی، شهادت دو روحانی مجاهد را تبریک و تسلیت گفت و برای سومین روحانی مجروح این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

وی این اقدامات کور را بهانه‌ای برای بر هم زدن وحدت مذاهب اسلامی دانست و گفت: یقینا جامعه اسلامی بیدار و هوشیار است و شیعه و سنی در کنار هم چنین اقدامات وحشیانه ای را محکوم می نمایند.

خطیب جمعه آستارا در خطبه دوم در ادامه تبیین منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، به ضرورت اقدامات دانش بنیان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: تامین امنیت اقتصادی و غذایی می‌تواند از مهمترین دستاوردهای تولید دانش بنیان در عرصه کشاورزی باشد.

امام جمعه آستارا با توجه به رو به اتمام بودن مهلت ۶۰ روزه مدیرکل دادگستری استان گیلان به شرکت پیمانکار لایروبی اسکله آستارا، گفت: شرکت حشمت رود باید گزارش عملکرد و تعهدات خود را به طور شفاف ارائه دهد و در صورت عدم انجام تعهدات، صلاحیت ادامه فعالیت در این شهرستان را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه آستارا از لحاظ موقعیت مرزی خاص ترین مرز کشور است که چهار گمرک دریایی، ریلی، زمینی باربری و زمینی مسافری دارد، گفت: در این بین مرز دریایی از همه اینها مهمتر و موثرتر است و همانطور که قبلا هم مطرح شد تکمیل و راه اندازی سریع تر بخش های مختلف بندر و راه آهن می تواند عامل ایجاد امنیت شغلی پایدار برای آستارا و استان گیلان باشد.

باقری ادامه داد: شهرک صنعتی آستارا وضعیت خوبی ندارد و برای سرمایه گذارانی هم که قصد ورود به آن را دارند دائما سنگ اندازی می شود. متاسفانه انحصار و خودخواهی بعضی افراد مانع توسعه اقتصادی آستارا شده است.

امام جمعه آستارا در پایان از نبود مدیریت شهری گلایه کرد و گفت: تکلیف شهردار آستارا هنوز مشخص نشده است. طبق قانون اثر مادی ترک فعل مسئولان را می توان مواخذه و جبران کرد، ولی آیا اثر معنوی و اجتماعی ترک فعل را نیز می توان جبران کرد؟ اینکه چندین ماه است به خاطر اختلاف سیاسی برخی افراد هیچ اقدام جدیدی در سطح مدیریت شهری صورت نگرفته، قابل گذشت و جبران نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha