یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه / دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای هدایت و تبیین ارزش‌های دینی مردم است و لازم است بیش از پیش از فیوضات وبرکات این ماه پر فضیلت نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر عرفانی دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین ظهر امروز به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه انس با قرآن است که لذا ضروری است تا ویژگی همدم بودن با این کتاب آسمانی را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم، چرا که قرآن، به عنوان کتاب کامل انسان سازی همه برنامه‌ها و رموز تکامل انسان را در بردارد.

حجت الاسلام عرفانی خاطرنشان کرد: قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان سرشار از فیوضات و برکات است و همه لازم است تا با تلاش از فیوضات این ماه مبارک نهایت استفاده را ببریم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: روزه تکلیفی است که مؤمنان وظیفه دارند در ماه مبارک رمضان آن را به منظور تقرّب به خدا با ترک خوردن و آشامیدن به انجام برسانند.

وی ادامه داد: روزه انسان را ا از اشتغال به امور مادی باز می‌دارد و فراغت بیشتری برای او فراهم می‌کند تا در راز آفرینش خود بیندیشد و این ثمره روزه بهترین راه برای رسیدن به باطن عالم و مشاهده ملکوت آن است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: وقتی انسان در ماه مبارک رمضان، یک ماه مطیع فرمان الهی است، دیگر خود را بنده و مطیع خداوند می‌داند و دیگر در برابر افکار آلوده ظالمین، مستکبرین و دیگر افراد سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

وی اظهار کرد: روزه یکی از مهم‌ترین عبادت‌های مسلمانان و مؤمنان است که به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل برای پرورش روح تقوا در تمام زمینه‌ها به مؤمنان معرفی شده است.

حجت الاسلام عرفانی بیان کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی ارزشمند برای هدایت و تبیین ارزش‌های دینی مردم است و ضروری است بیش از پیش از فیوضات و برکات این ماه پر فضیلت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha