یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1018383
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
برگزاری جشن تکلیف  به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان

به همت مسئولان مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان، جشن تکلیف ۷۰۰ دختر اردکانی با هدف ترویج فرهنگ دینی قرآنی و توسعه عفاف و حجاب برگزار شد.

فاطمه ابراهیمیان، مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با بیان اینکه جشن تکلیف بزرگترین عید زندگی و عبودیت انسان است، گفت: جشن تکلیف دانش آموزی یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی است که نقش مهمی در نهادینه کردن احکام اسلام در جامعه دارد.

وی رسیدن به سن تکلیف را نقطه عطف در زندگی و سرآغاز ارتباط با خداوند متعال دانست و تصریح کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام گرفته تا روح معنوی در جامعه حاکم شود.

ابراهیمیان افزود: در سال جاری همزمان با اعیاد ماه رجب و شعبان و با همکاری آموزش و پرورش و به همت کارگروه کودک و خانواده مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان ، قریب به ۷۰۰ دانش‌آموزان دختر کلاس سومی از مدارس مختلف شهرستان، در مراسم جشن عبادت حضور یافتند.

وی در بیان شیوه اجرای این مراسم، گفت: این مراسم شامل دو بخش مجزا بود؛ بخش ویژه برای مادران مکلّفان که همراه با سخنرانی و اجرای تئاتر نمایشی و بخش مختص برای دختران نه‌ساله که شامل اجرای برنامه‌های شاد و متنوعی از قبیل مسابقه، مراسم چادرسرگزاری، اجرای تئاتر نمایشی و بیان احکام وقرائت همگانی سوگند نامه و دعای سلامتی امام زمان(عج) بود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان در پایان از همکاری آموزش و پرورش شهرستان اردکان، مسئولین کانون امام خمینی(ره) و مدیریت مدارس شهرستان اردکان در برگزاری با شکوه "جشن تکلیف" تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha