یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انسیه خزعلی

حوزه/ معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با جهاد تبیین یکی از الگوهای والا و از صحنه‌های زیبای حیات شریف پیامبر اعظم(ص) را که همانا زندگی حضرت خدیجه است به شایستگی ترسیم و به جامعه و جهان ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انسیه خزعلی که در دومین کنگره بین المللی ام المومنین حضرت خدیجه(س) بانوی اول اسلام که در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: از ویژگی‌های ممتاز حضرت خدیجه اولی بودن او در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، اولی بودن هزینه دارد و با خطر همراه است. خیلی‌ها منتظرند تا وضیعت را بسنجند و منافع شان را لحاظ کنند و ببینند چه خواهد شد، لذا از موضع گیری صریح و به هنگام اجتناب می‌کنند، اما آن حضرت با ایمان به راه و آرمان پیامبر اسلام اولین بانویی بودند که در اعلام ایمان به آن حضرت تردید نکردند و صادقانه و شجاعانه و بدون ترس و مصلحت سنجی‌های شخصی به آن حضرت و اسلام ایمان آوردند و ایمانشان را آشکار کردند. این تصمیم نیازمند شجاعت بالا و ایمان قوی بود.

وی اضافه کرد: او مومن بعد فتح نبود، بلکه مومن اوج عسرت و تنهایی و مظلومیت پیامبر(ص) و اسلام بود. ویژگی دیگر آن بانوی بزرگ این بود که با تمام وجود و خالصانه و صادقانه خود را وقف اسلام و پیامبر کرد، در این راه همه سختی‌ها را به جان خرید، از حصر قومی و عشیره‌ای نهراسید، مال و ثروتش را پشتوانه راه پیامبر اسلام کردند و این کار را صادقانه و خالصانه انجام داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی شایسته برای همه، بویژه برای زنان به عنوان زنی بی نظیر، مادری بی همتا، همسری نمونه و زنی فعال در عرصه اجتماعی است. آن حضرت در عرصه اقتصادی و تولید و حوزه مصرف درست سرمایه و ثروتش هم برای امروز جامعه ما و همیشه تاریخ اسوه و الگوی شایسته و بی همتاست.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با جهاد تبیین یکی از الگوهای والا و از صحنه‌های زیبای حیات شریف پیامبر اعظم را که همانا زندگی حضرت خدیجه است به شایستگی ترسیم و به جامعه و جهان ارائه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha