چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حضرت خدیجه سلام الله علیها

حوزه/ محمدلو با بیان این که حضرت خدیجه (س) یک مادر بی‌ نظیر بودند، گفت: حضرت به قدری در مسیر خودسازی و پاکی رشد کرده بود که توانست پرورش دهنده فاطمه (س) شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها برای دختران و زنان جامعه درسهای فراوان دارد، اظهار داشت: حضرت نشان داد که توجه به ایمان و امانت داری و اخلاقیات مهمترین مسئله در انتخاب همسر است؛ چیزی که هیچ پول و ثروتی نمی تواند جایگزین آن شود .

وی اضافه کرد: اولین ویژگی حضرت خدیجه سلام الله علیها درک ارزش های واقعی پیامبر بود. این بانوی نمونه اسلام با اینکه خودش ثروتمند بود، اما هیچ گاه فریب ظواهر دنیوی را نخورد و توانست کمالات انسانی پیامبر را به خوبی بشناسد و تمام ثروت خود را هم در راه اسلام فدا کرد و هیچ وقت به خاطر ثروت خود به پیامبر منت نگذاشت.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، ثابت قدمی در انتخاب مسیر زندگی را از دیگر اوصاف حضرت خدیجه (س) برشمرد و عنوان کرد: حضرت برای شکستن سنت های جاهلیت بهای سنگینی پرداخت تا جایی که علاوه بر فدا کردن ثروت خود در راه اسلام، با تنهایی هم قرین شد و زنان مکه به دلیل ازدواج با پیامبر، با حضرت قطع ارتباط کرده بودند، تا جایی که زمان تولد حضرت زهرا سلام الله علیها خدیجه (س) تنها بودند و ۴ زن بهشتی برای کمک به ایشان آمدند.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) در اجتماع، فعالیت اقتصادی کلان داشت، اما هم رنگ جماعت و دنباله رو مردم مدینه نشد، چرا که آنقدر به اوضاع و شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه مسلط بودند که به راحتی قدرت تشخیص حق از باطل را داشتند و این برای زنان جامعه ما درس آموز است که آگاهی های خود را نسبت به مسائل بالا ببرند.

محمدلو، احترام اعتماد به همسر و حمایت از او را از دیگر اوصاف حضرت خدیجه سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: حضرت در دوران قبل از بعثت انیس و همراه پیامبر بودند و هم به محض شنیدن رسالت پیامبر به ایشان ایمان آوردند و تمام ثروت خود را هم در راه اسلام خرج کردند. و تا پایان زندگی شان از رسول اکرم حمایت کردند.

وی افزود: ایمان آوردن حضرت خدیجه به پیامبر خدا در شرایطی که اکثر مردم پیامبر را تکذیب می کردند، گویای این مسئله است که ایشان حقیقتا به رسول خدا اعتماد داشتند و اعتماد همسران در زندگی به هم دیگر باعث ایجاد محبت و دلبستگی می شود اگر محبت هم در زندگی حاکم شد دیگر تحمل تمام سختی های زندگی آسان می شود .

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی بیان کرد: مسئله صبر و تحمل فراوان حضرت خدیجه (س) در جریان شعب ابی طالب و محاصره اقتصادی پیامبر هم موجب شد که پیامبر رسالت خودشان را به خوبی انجام دهند و این نکته هم برای زنان جامعه ما درس آموز است که در زندگی با صبوری در شرایط اقتصادی همسران خود را یاری کنند.


وی در پایان با بیان این که حضرت خدیجه (س) یک مادر بی‌ نظیر بودند، گفت: حضرت به قدری در مسیر خودسازی و پاکی رشد کرده بود که توانست پرورش دهنده فاطمه (س) شود و بعد از ایشان نسل پیامبر به واسطه حضرت زهرا (س) ادامه یابد و بُعد مادری حضرت خدیجه (س) برای زنان جامعه ما باید به عنوان الگو باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha