جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: لیلةالقدر نتیجه ماه مبارک رمضان است و حقیقت لیلةالقدر وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها می‌باشد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در جمع طلاب، کارکنان و اساتید مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) اصفهان گفت: ماه رمضان یکی از برکات الهی است که هرچه پیش‌تر می‌رویم از آثار و برکات ضیافت الهی بیشتر استفاده می‌کنیم. آن‌هایی که اولوالابصار اند می‌بینند که ملائکه فوج فوج در رفت‌وآمد بین زمین و آسمان برای پذیرایی مؤمنین هستند.

وی ادامه داد: خداوند که نامحدود مطلق است، برای این میهمانی بهترین پذیرایی را از مهمانان خود دارد. لذا خداوند متعال وقتی به‌ بحث روزه می‌رسد این‌گونه بیان می‌کند "الصَّوْمُ‏ لِی‏ وَ أَنَا اُجْزَی له" روزه برای من است و من خود پاداش آن هستم! خودش می‌خواهد پذیرائی را اتّم و اکمل کند، هرچه پیش می‌رویم و به نیمه دوم ماه مباک می‌رسیم این ضیافت بزرگ‌تر و مهم‌تر می‌شود و این ضیافت در شب‌های قدر اوج می‌گیرد، همان گونه که می‌گوید خیر من الف شهر.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان بناست در این‌ ماه و در این شب ها چه کاری انجام شود، گفت: ما نمی‌توانیم درک کنیم که چرا امام سجاد(ع) ضجه و ناله می‌زند که ای وای چرا ماه مبارک رمضان در حال اتمام است!، باید گفت لیلةالقدر نتیجه ماه مبارک رمضان است و حقیقت لیلةالقدر وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی با اشاره به حدیث قدسی که خداوند متعال می فرماید: "لولاک لما خلقت الافلاک"، کل افلاک را به‌خاطر وجود پیامبر صلی و آله آفرید و در ادامه می فرماید: "و لولا علیّ لما خلقتک، و لولا فاطمة لما خلقتکما" و پیامبر و حضرت علی علیهما السلام را به‌خاطر وجود حضرت صدیقه طاهره آفرید. لذا آن ضیافتی که ما به آن راه نداریم مربوط به حقیقت وجود این خانم پر از قدر و منزلت است.

وی ضمن عرش تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) گفت: بزرگ‌ترین افتخار حضرت خدیجه سلام‌الله علیها مادری حضرت فاطمه(س) است و ایشان صاحب رحم مطهره بودند که لیاقت بارداری و حمل حضرت صدیقه(س) را پیدا می کنند. لکن بزرگی ایشان برای "و الارحام المطهره" کمتر دیده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان یاداور شد: حضرت خدیجه(س) اولین زنی است که به پیامبر(ع) ایمان آورد و کسی است که مسافت طولانی را طی می کرد تا برای پیامبر(ع) در غار حرا غذا ببرد. ایشان تمام سرمایه مالی و معنوی خود را خرج پیامبر(ع) می‌کند؛ مثل سه سال شعب ابی‌طالب و همراهی ها و ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها در سختی‌های آن با پیامبر و دیگر مسلمانان که ایشان را صاحب مقامات بالا نموده و افتخار مادری حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها را به ایشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha