دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ اصفهان از ارائه بیش از ۵۰ عنوان خدمت متفاوت فرهنگی، آموزشی، ورزشی و بصیرتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه دراصفهان پیرامون گزارش عملکرد واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه بخشی از سال تحصیلی در سال۱۴۰۰ در سایه شیوع بیماری کرونا بصورت مجازی برگزار شده بود، لذا اغلب برنامه ها تحت الشعاع قرار گرفت.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ اصفهان تشریح کرد: حدود۵۰عنوان فعالیت متفاوت در سال۱۴۰۰ توسط این واحد انجام شد که به بخش ها و قسمت های مختلف تقسیم بندی می شود.

وی در مورد امور کتابخانه و نشریات، ادامه داد: تاکنون۴۲۴ هزارو ۳۴۴جلد کتاب در سامانه کتابداری بساتین حوزه علمیه اصفهان توسط بیش از۷۰کتابدار فعال، ثبت شده است که حدود۲۳هزار و ۷۳۲نسخه فقط در سال۱۴۰۰به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام امیریان اظهار کرد: با توجه به غیر حضوری بودن کلاس هادر سال ۱۴۰۰؛ ۱۰هزار و ۸۶۹جلد کتاب به امانت داده شده و۱۷۶هزار و ۹۳۲جلد کتاب تا پایان سال۱۴۰۰ویرایش شده است.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد سایر فعالیت های کتابخانه ای، اظهار کرد: تمدید سالیانه پشتیبانی سایت کتابخانه و نرم افزار جامع ثبت کتاب(بساتین) انجام شد و اقلام مورد نیاز کتابخانه های مدارس و کتابداران در حد توان، مهیا گردید.

وی تاکید کرد: حدود هزار جلد کتاب از محل طرح اهدای دانایی(اهداء کتب)تامین و به مدارس اهدا شد و دراین راستا اسامی طلاب و اساتید حوزه برای مدیریت برگزاری نمایشگاه بزرگ تهران ارسال گردید تا از بن تخفیف بهره مند شوند.

امیریان در مورد جلسات بصیرتی برگزارشده در سال۱۴۰۰، گفت: با توجه به تقارن آن با ایام انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، ۲۲۳ساعت جلسه بصیرتی با حضور کارشناسان سیاسی خاصه اساتید دانشگاه برگزار شد، همچنین دوره صوتی و مجازی جریان شناسی فکری ، فرهنگی و سیاسی در۵۷جلسه توسط استاد سیدرضا حجازی ضبط، تدوین و توزیع شد.

وی در مورد دوره های مجازی در سال۱۴۰۰ ابراز کرد: دوره های سبک زندگی ۱و۲ ، کارآمدی نظام سیاسی اسلام، فن مناظره سیاسی و دوره جامع نماز از دوره های پر طرفدار سال۱۴۰۰بوده است که طلاب حوزه علمیه اصفهان ضمن استفاده از اساتید ، گواهی های معتبری از این دوره ها دریافت کردند.

ارائه ۵۰ عنوان خدمت متفاوتِ فرهنگی به طلاب اصفهان در سال ۱۴۰۰

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد همایش ها و تجمعات مهم در سال ۱۴۰۰، افزود: تجمع طلاب و اساتید در گلستان شهداء اصفهان به مناسبت ۱۵ خرداد با حضور حجت الاسلام ابوترابی، همایش سیاسی مبلغین طرح هجرت، تجمع طلاب در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همچنین اعتراض به کشتار مردم افغانستان در مساجد و اعتراض به کشتار شیعیان در عربستان در مدرسه صدر بازار از دیگر برنامه های همایشی این واحد بوده است.

وی در مورد فعالیت‌های ورزشی سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در مبحث تدارکات با توجه به جمعیت و نیاز مدارس حدود۴۹۶وسیله ورزشی ضروری به مدارس علمیه داده شد و جشنواره ورزشی شامل مسابقات تنیس، دارت، تیراندازی، دوو میدانی، فوتسال و والیبال برای طلاب حوزه علمیه اصفهان برگزار شد که۹۰۰نفر از طلاب در این مسابقات شرکت کردند که در انتها به تیم های برتر جوایز نفیسی اهداء شد.

حجت الاسلام امیریان در پایان گفت: برگزاری دوره سه ماهه مهارت های هفت گانه رایانه با حضور بیش از۸۰طلبه و روحانی، برگزاری نشست علمای بلاد، همایش وحدت حوزه و دانشگاه، برگزاری همایش اقتصاد و معیشت، همایش کرونا و طب اسلامی، تدوین دوره رسانه با استاد نیلچیان، دوره خط تحریری، احداث مدرسه خط، ضبط دوره خط تحریری، برگزاری ۱۲روز نمایشگاه کتاب در مدارس استان، احداث و بهره براداری از سالن تیراندازی۹دی از دیگر برنامه های این واحد در سال۱۴۰۰بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha