جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام معبودی

 حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: مرحوم ابوترابی، نماد تحمل، مقاومت، خدامحوری، آرامش، تواضع و در یک کلام، مجمع خوبی‌ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی صبح امروز در دیدار با دست اندرکاران همایش روحانیون آزاده سراسر کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانیت استان قزوین، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس مقطع بسیار مهمی در مکتب انقلاب اسلامی است که در این دوره نیز روحانیت در ابعاد مختلف به ایفای نقش پرداختند.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه مسئولیت شبکه گسترده‌ای در دوران جنگ بر عهده روحانیت بود، بیان کرد: محور دیگری از ماموریت روحانیون در جنگ، فرماندهی بود که از فرماندهی قرارگاه‌های عمده تا فرمانده تیپ، گروهان و دسته به طور فراگیر و جدی از روحانیت استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: امروز نیز روحانیون چون دیدبان‌هایی تیز بین، در عرصه دفاع از ارزش‌های دینی تلاش می‌کنند تا در سنگر تبلیغ و ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی حضوری پر رنگ داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار کرد: در جنگ نابرابری که یک طرف جبهه فضایل، اخلاق و ایمان و طرف دیگر جبهه شرک و کفر و گناه بود، روحانیون در تقویت معنویت و باورهای دینی رزمندگان نقش موثری داشتند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید آزادگان مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی، خاطر نشان کرد: مرحوم ابوترابی، نماد تحمل، مقاومت، خدامحوری، آرامش، تواضع و در یک کلام، مجمع خوبی‌ها بود.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه مرحوم ابوترابی در دوران اسارت به عنوان رهبری متواضع و شمیم خدمتگزاری در اردوگاه بودند، گفت: ایشان دوران بسیار سختی را تحمل نمودند که این تحمل آن شرایط برای انسان‌های عادی بسیار سخت بود، و امروز لازم است تا با برگزاری این نوع همایش‌ها بیش از پیش، چهره ممتاز و برجسته این عالم برجسته، مخلص و دیگر علمای شهر را به آحاد ملت ایران معرفی کنیم.

وی همچین از همه اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و صدا وسیما خواست تا در برگزاری و انعکاس مطلوب همایش روحانیون آزاده سراسر کشور اهتمام جدی داشته باشند.

یادآوری می‌شود همایش روحانیون آزاده سراسر کشور در روز ۲۶ اردیبهشت سال جاری به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha