دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام معبودی قزوین

حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین از برگزاری گردهمایی روحانیون آزاده سراسر کشور در ۲۶ اردیبهشت سال جاری در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی ظهر امروز در جمع مدیران خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری، به عنوان عالمی گرانقدر، به علوم بسیاری واقف بودند.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: پایه های شکل گیری سپاه و بسیج براساس اعتقادات و معنویت است و برای منحرف نشدن این اعتقادات نیازمند حفظ و حراست هستیم، که یکی از این راه‌ها چنگ زدن به اندیشه‌هایی نابی همانند تفکر شهید مطهری است.

وی ادامه داد: سپاه در طول عمر خود به درستی از عهده رسالت‌هایی که بر عهده او گذاشته شده، برآمده و موجب آرامش کشور شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اسلام، تفکرات امام(ره) و روحانیت اصیل است و برای اینکه این تفکرات مدام در پیکره سپاه در جریان باشد، این هفته به عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته در جهت اندیشه‌های ناب شهید مطهری است، بیان کرد: شهید مطهری یکی از الگوهای تربیت شده در مکتب دین و قرآن و در عرصه جهاد و فرهنگ است.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: اگر بخواهیم یکی از الگوهای برتر مکتب قرآن را به جهان معرفی کنیم، باید از شهید مرتضی مطهری یاد کنیم که در عرصه علوم و فرهنگ خوب درخشیده‌ و الگوی مناسبی در این زمینه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه شهید مطهری مصداق روشن و بارزی از مدیریت جهادی و مجاهدت در عرصه‌های فکری است، گفت: اساس سپاه و بسیج بر محور اعتقادات و معنویت است و اگر سپاه و بسیج به عنوان بازوی مقتدر محسوب می‌شوند، به برکت اعتقادات و معنویت است.

وی بیان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، دیدار با خانواده شهدای عرصه فرهنگ و جهاد، برگزاری طرح حکمت مطهر در تمام استان در سطوح پایگاه و برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین همچنین از برگزاری همایش روحانیون آزاده سراسر کشور در ۲۶ اردیبهشت سال جاری به میزبانی استان قزوین خبرداد و بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین افتخار عرصه داری بزرگانی همچون حجت الاسلام ابوترابی، سید آزادگان ایران را دارد، امسال میزبانی برگزاری کنگره روحانیون آزاده سراسر کشور به این استان سپرده شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین، تصریح کرد: روحانیون با ایمان قلبی و اعتقاد راسخ به خداوند متعال علاوه بر تبلیغ و ترویج دین و برپایی جلسات اخلاق در مناطق عملیاتی، جان خود را در طبق اخلاص نهادند و با پوشیدن لباس رزم جان خویش را نثار سرافرازی انقلاب و اسلام کردند.

وی ادامه داد: علما و مبلغان دین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حضور پرشور و تأثیرگذاری داشته و دارند که نمونه این حضور، در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس در تاریخ وجود دارد.

به گفته حجت الاسلام معبودی، این اجلاسیه با شرکت ۱۵۵ روحانی آزاده در روز ۲۶ اردیبهشت سال جاری در دانشگاه بین المللی استان قزوین از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۲ با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و سردار عبدالله عراقی برگزار می‌شود.

گردهمایی روحانیون آزاده سراسر کشور در قزوین

گردهمایی روحانیون آزاده سراسر کشور در قزوین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha