یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ص

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، نقش رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌های بیگانه به صورت تمام وقت علیه انقلاب اسلامی ایران کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سعید حسینی، امروز در دیدار با جمعی از روحانیون شاغل در نیروهای مسلح شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، با بیان اینکه لازم است تا وصیت‌نامه روحانیون و طلاب منطقه کاشان در اختیار حوزه‌های علمیه قرار گیرد، اظهار داشت: به منظور تجدید میثاق با آرمان شهدا، ضروری است تا از کلیه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان منطقه کاشان بازدید به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، نقش رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه رسانه‌های بیگانه به صورت تمام وقت علیه انقلاب اسلامی ایران کار می‌کنند، ضروری است تا رسانه‌های کشورمان نیز زندگی‌نامه و سیره شهدا را در کلیپ‌های چند دقیقه‌ای برای مردم به تصویر بکشند.

وی به نقش روحانیون و حوزه‌های علمیه در تقویت مبانی دینی اشاره و تصریح کرد: روحانیون و مبلغان دینی لازم است تا مسائل اعتقادی، دینی و اخلاقی را بیش از پیش برای مردم، خصوصا نسل جوان تبیین نمایند.

حجت الاسلام‌والمسلمین حسینی، با تاکید بر تبیین دستاوردها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هر وقت ارتباط معنوی و نماز شب‌های رزمندگان در عملیات‌ها با اشک و ناله بیشتر بود، توفیقات و پیروزی‌ها نیز بیشتر بود.

وی بر لزوم ارتباط دوستانه و نزدیک فرماندهان نظامی و انتظامی با سربازان تاکید کرد، گفت: ملاقات حضوری و چهره به چهره سربازان با فرماندهان و ارتباط با آنان، موجب احساس شادی و نشاط در بین آنها خواهد شد.

امام جمعه کاشان، با تاکید بر آشنایی مستمر سربازان با مبانی قرآنی و دینی یادآور شد: ضروری است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت نوبتی و مستمر، پرسنل و سربازان را با مبانی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا شوند تا احساس کنند لباسی که بر تن دارند، لباس علم و تقوا است.

برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی به صورت کشوری و استانی

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ابوالفضل پیراسته، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان از برگزاری دو کنگره کشوری و استانی شهدای طلاب و روحانیون خبرداد و اظهار داشت: کنگره شهدای طلاب و روحانیون استانی در ۲۹ اردیبهشت ماه سالجاری در مصلای نماز جمعه استان اصفهان و کنگره کشوری شهدای طلاب و روحانیون نیز ۴ خردادماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فواصل این دو کنگره یادواره متمرکز شهرستانی در سطح حوزه‌های علمیه و شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود، ابراز داشت: به دلیل هجمه‌های عملی دشمنان علیه روحانیت و تداخل این کنگره ها با اربعین شهدای روحانی مشهد، با نصب المان و پوستر زندگی نامه شهای روحانی در معابر نیازمند فضا سازی لازم در کنار برگزاری این کنگره هستیم.

حجت الاسلام پیراسته، در پایان به وجود ۴ هزار طلبه و روحانی شهید در کشور اشاره و تصریح کرد: شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل در دوران دفاع مقدس بیش از ۸۹ شهید روحانی و طلبه تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده اند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha