پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با حضور در منزل طلبه شهید رضا عمادی، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید، از خانواده این شهید روحانی تقدیر و هدیه رهبر معظم انقلاب نیز به این خانواده اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز با حضور در منزل طلبه شهید رضا عمادی، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید، از خانواده این شهید روحانی تقدیر و هدیه رهبر معظم انقلاب نیز به این خانواده اهدا شد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تعداد روحانی شهید در استان همدان، نسبت به جمعیت، در رده‌های بالا در آمار شهدا است، اظهار داشت: این تعداد بالا، نشان دهنده این است که روحانیت در طول اسلام همانطور که در مقام تبلیغ دفاع کرده، در میدان عمل نیز حضور داشته است.

وی با بیان اینکه قرار بود تا سال‌های گذشته کنگره شهدای روحانیت در استان برگزار شود اما شرایط موجود مانع از تحقق این امر شد، گفت: با همکاری مجموعههای متولی شاهد اقدامات خوبی در عرصه جمع‌آوری و انتشار خاطرات شهدا هستیم که امیدواریم با توان بیشتر این مسیر ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در همدان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید روحانی مصطفی قاسمی و شهدای حادثه تروریستی مشهد مقدس، یادآور شد: امیدواریم خانواده شهید عمادی در مسیر شهید خود گام بردارد و شاهد طلابی از این خانواده بزرگوار باشیم.

نیازمند معرفی شهدای روحانی به نسل جوان هستیم

حجت الاسلام علی حسنی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه شهدای روحانی مظلوم واقع شده‌اند، مطرح کرد: متاسفانه گاهی از موارد شاهد هستیم که در سطح استان، شناخت لازم از شهدای این قشر وجود ندارد که لازم است در مسیر معرفی شهدای شاخص روحانیت گام برداریم.

وی افزود: در دورانی که در مجموعه بسیج طلاب حضور داشتیم، طراحی و راه اندازی سایت و نرم افزار آندرویدی شهدای روحانی استان همدان را اجرایی کردیم، اقدامی که در سطح کشور بی‌نظیر بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه اسامی و وصیت‌نامه شهدا را در قالب استیکر در فضای مجازی منتشر کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: با همراهی حفظ آثار، طلابی که قلم خوبی در ثبت خاطرات داشتند را آموزش دادیم که خروجی این کار تا امروز تدوین نزدیک به ۸ عنوان کتاب از خاطرات شهدای روحانی است.

ثبت خاطرات ۴۲۰۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان استان همدان

مجید صفدری مدیر کل بنیاد شهید استان نیز از اقدام جهادی این مجموعه در ثبت خاطرات ۴۲۰۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان استان خبر داد.

در این دیدار حجج اسلام فلاحی، فاضلیان، نظیری، جوادی، کیانی نیز امام جمعه همدان را همراهی می‌کردند.

زندگینامه شهید

گفتنی است طلبه شهید رضا عمادی متولد ششم آذر سال ۱۳۴۵ در روستای تفریجان از توابع شهرستان همدان بود که تا اول متوسطه در رشته انسانی درس خواند و سپس با حضور در حوزه علمیه، به عنوان طلبه به تحصیل علوم دینی پرداخت.

با شروع جنگ از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و نهایت در چهارم دیماه ۱۳۶۵ در بصره عراق به شـهادت رسید.

پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص، در گلزار شهدای باغ بهشت شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha