پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز قدس

حوزه/ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای از روحانیون، دانشگاهیان و مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
*سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ‏ (سوره اسرا آیه ۱)
*أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ
*قال مولانا امیرالمومنین علی(ع): کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً


امام خامنه ای(مدظله العالی):آمادگی جوانان فلسطینی و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روز به روز قدرتمندتر و دشمن غاصب را روز به روز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد.

روز قدس، روز خروش ظلم ستیزان، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز بیدارشدن وجدان‌های خفته و به فرموده امام راحل نه فقط روز فلسطین بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی است.
قدس فریاد بلند مردمی است یک صدا و یکدل تا تریبونی برای دادخواهی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین باشند و دست در دست هم اضمحلال رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی را رقم بزنند.

در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با تدبیری حکیمانه و تاریخی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و با این اقدام، معادلات شوم دنیای استکبار را به هم ریختند.
«روز قدس» از همان بدو شکل‌گیری موجب ایجاد خط وحدتی منسجم میان امت اسلامی و همچنین موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و برملا شدن ظلم صهیونیست‌های غاصب شد و تا امروز توجه تمام جهانیان را به این مسئله مهم جهان اسلام، جلب کرده است.


روز قدس در سالیان گذشته آنقدر بسط و گسترش پیدا کرده که به نماد مبارزه علیه اشغالگری و زورگویی در میان مسلمانان و تمامی آزادی خواهان جهان تبدیل گشته و نقش بی‌بدیلی در به شکست کشاندن نقشه‌های شوم و ضد بشری متجاوزان و زورگویان جهان همانند آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین داشته است.
اقدام امام خمینی (ره) منجر به پایه‌ریزی تشکیل جبهه مقاومت برای مقابله با اشغالگران قدس وهمه ستمگران وظالمان عالم نیز گشت که امروز این جبهه مقاومت، استوارتر از همیشه در کمال عزت و اقتدار از حق و مظلوم دفاع می‌کند و مردم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت به برکت رهبری، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(دامت برکاته)، هیمنه رژیم اشغالگر قدس واستکباروآمریکا را شکسته و حتما این حرکت به نابودی غده سرطانی اسرائیل منجر خواهد شد. ان شاءالله


در شرایط کنونی که صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری با بیداری امت اسلامی و همچنین افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه هستند، راه‌پیمایی جهانی روز قدس اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها را رقم خواهد زد.
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه مردم و نظام اسلامی از حقوق ملت مظلوم فلسطین، از همه ملت شریف وظلم ستیز و آزاده ایران بویژه جوانان،دانشگاهیان وحوزویان دعوت می کند، تا همچون گذشته با در نظر گرفتن ملاحظات اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور حداکثری مشت محکم و کوبنده‌ای بر دهان رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی زده، جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم منحوس را محکوم کنند.


نَصرُ مِنَ اَللّه وَ فَتح قَریب
وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ و مُبیرِ الظّالِمینَ
مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha