یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/امام جمعه سنندج گفت: تنوع اقوام و مذاهب در کشور بسیار بالاست و بی شک این تنوع خود پیش نیازهایی برای خود دارد، بنابراین لازم است اولین اولویت، در انجام کارهای فرهنگی و رسانه ای نگاه «وحدت آفرین» در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امروز در دیدار با جمعی از فعالان فضای مجازی، رسانه و مستندسازان کردستانی، اظهار داشت: وحدت و حرکت در یک مسیر مشترک بین برادران اهل سنت و تشیع بهترین و درست‌ترین کار برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه سنندج گفت: با این حال افراد و جریاناتی در داخل و خارج از کشور با حمایت سرویس‌های جاسوسی و کشورهای استکباری و بعضا برخی کشورهای منطقه به دنبال ایجاد یک فضای تنش‌زا در کشور هستند که در پس این دسیسه، دشمن برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی وجود دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: تاسیس ده‌ها شبکه ماهواره‌ای ‌ به اسم اهل سنت و اهل تشیع که هر کدام اعتقادات دیگر مذهب را تخریب و تحریف می‌کند، یکی از توطئه‌های نخ نمای دشمنان اسلام است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه این شبکه‌ها توسط ایادی استکبار مدیریت و حمایت مالی می‌شوند، اظهار کرد: بی گمان در پشت پرده این شبکه‌های ماهواره‌ای و نیز سایت‌های هتاک، شاهد دستان آلوده دشمنان دین رسول‌الله (ص) هستیم.

امام جمعه سنندج با انتقاد از ترویج استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در کشور، یادآور شد: متاسفانه کم کاری‌های متولیان فرهنگی کشور به ویژه در حوزه رسانه ملی و انحصار یافتن نگاه آنان تنها به کمیت‌ها باعث شده تا به نوعی خلاء کیفیت در تولید فاخر در رسانه ملی داشته باشیم که همین ایراد، خود یکی از زمینه‌هایی است که ضریب نفوذ استفاده از ماهواره در بین خانواده‌های ایرانی را افزایش می‌دهد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه استفاده از کانال‌های ماهواره ای چیزی جز رسیدن به بن بست اخلاقی و دور شدن از معنویات را به دنبال نخواهد داشت، یادآور شد: یکی از عوامل اصلی طلاق در کنار بیکاری و اعتیاد، استفاده زوج‌های جوان از شبکه‌های ماهواره‌ای است که متاسفانه محتوای برنامه‌های ماهواره‌ای به تخریب بنیان مقدس خانواده منتهی می‌شود.

این نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی لازم است که در رسانه ملی نمود بیشتری داشته باشد و در تولیدات سمعی و بصری نگاه سازندگان علمی، متعهدانه و از روی دلسوزی باشد.

امام جمعه سنندج، خاطرنشان کرد: تنوع اقوام و مذاهب در کشور بسیار بالاست و بی‌شک این تنوع خود پیش نیازهایی برای خود دارد، بنابراین ضروری است اولین اولویت، در انجام کارهای فرهنگی و رسانه‌ای نگاه وحدت آفرین در کشور باشد.

این عالم اهل سنت گفت: باید تولیدات و محتوا سازی به نحوی باشد که زمینه وحدت و انسجام اقوام و مذاهب را فراهم آورد، نه اینکه رسانه‌ها تبدیل به مکانی برای تخریب اقوام و مذاهب شوند که این کار خواسته و آرزوی دشمنان مسلمین، به ویژه دشمنان ملت ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha