چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین طائب همایش مرز همدلی ایران وافغانستان

 حوزه / رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: هدف دشمن در حمله‌های تروریستی به مراکز علمی و مذهبی و نخبگان، در ایران و افغانستان مبارزه با علم و پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، شامگاه پنجشنبه در همایش "مرز همدلی ایران و افغانستان و بزرگداشت شهیدان حریم رضوی در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی با توجه به اقدامات تروریستی و انتحاری‌ مکرر در مراکز آموزشی و مساجد افغانستان، اظهار داشت: تکفیری‌ها شاگردان آموزش دیده اسرائیل هستند که هدف آنها مقابله با رشد و پیشرفت در افغانستان است.

وی با بیان اینکه هدف دشمن در حمله‌های تروریستی در ایران و افغانستان مبارزه با علم و پیشرفت است، افزود: در روز جمعه مساجد شیعه و اهل سنت را هدف قرار دادند که خطبه جمعه در آن قرائت می‌شد و در مدارس نیز آموزش و علم را فرا می‌گیرند و حتی روحانیتی که در حرم رضوی ترور شدند هم کسانی بودند که علم را به مردم یاد می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه پشتیبانی این ترورها و برنامه‌ریزی با اختلاف افکنی در کشورهای اسلامی توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه رسانه‌های دنیا به دست مسلمانان نیست، بلکه رسانه‌ها و خط و مش جهان، توسط استکبار جهانی و اسرائیل صورت می‌گیرد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه رژیم اسرائیل به دنبال اختلاف افکنی در کشورهای مسلمان منطقه از جمله ایران، افغانستان و عراق است، مطرح کرد: در ترور شهید فخری‌زاده و احمدی روشن، ما در مورد قاتل او نگفتیم که اهل کجا بوده و یا کدام شهرستان بلکه مستقیم گفتیم که کار اسرائیل بوده است و در مورد شهدای حریم رضوی رسانه‌های معاند بلافاصله ضارب را افغانستانی معرفی کردند، در صورتی که طراح و پشتیبان این حمله تروریستی افراد دیگری هستند که به رژیم صهیونیستی بر می‌گردند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام محمد سالم فهیمی مدیر مسئول مجتمع علمی فرهنگی عرفان هرات نیز اظهار داشت: عده‌ای می‌خواستند با این ترورها زمینه ساز دوری و تفرقه ملت‌ها شوند که به برکت خون شهدا این اتفاق باعث وحدت بین شیعه و سنی و دوستی بیشتر بین دو کشور ایران و افغانستان شد.

وی با بیان اینکه تلاش استکبار جهانی در مسیر نابودی ظرفیت‌های فکری و فرهنگی کشورهای اسلامی است، افزود: استکبار با تفرقه افکنی به دنبال استعمار کشورهاست که مدتی آن را رهبری کند و سپس او را با تمام سرمایه‌ها و استعدادها بلاتکلیف قرار دهد، همانند آنچه از آمریکا در افغانستان مشاهده کردیم.

گفتنی است در پایان مراسم که با همکاری موسسه مطالعات و بررسی راهبردی تلالو بعثت، بنیاد بین المللی رحمةللعالمین، معاونت تبلیغات آستان قدس و مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه و مهاجرین افغانستانی ساکن مشهد برگزار گردید، از خانواده شهید اصلانی و دارایی و شهدای مدافع حرم دلجویی و قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha