جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار

حوزه/ مرجع تقلید شیعیان گفتند: نقش عالمان دینی و اندیشمندان و متفکران اسلامی در برنامه ریزی و هم اندیشی و آگاه نمودن مسلمین جهان نسبت به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است و شما باید سعی کنید در ایام حج، عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن را به دیگر مسلمانان به خوبی نشان دهید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با تبیین اهمیت اجتماعات در اسلام گفتند: اسلام عرصه های مختلفی برای تشکیل اجتماعات بر اساس محور توحید و شناساندن معارف الهی و بیان مسائل جامعه اسلامی فراهم نموده است.
این مرجع تقلید با اشاره به ابعاد مختلف اجتماعات در اسلام افزودند: بیان مشکلات و برنامه ریزی برای حل آن و آگاه نمودن مردم نسبت به مسائل روز در این اجتماعات سبب پر رنگ شدن نقش این اجتماعات در اسلام شده است.
معظم له در ادامه با بیان اهمیت حج ابراهیم در زمان کنونی افزودند: ویژگی مهم حج این است که در زمان معین، اجتماع جهانی مسلمین تحت عنوان حج جمع شوند و با ایجاد وحدت و همدلی به بیان مسائل و مشکلات مرتبط به جهان اسلام بپردازند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با برجسته خواندن نقش علما و اندیشمندان جهان اسلام در رفع مشکلات و نابسامانی های کنونی ملت های مسلمان گفتند: نقش عالمان دینی و اندیشمندان و متفکران اسلامی در برنامه ریزی و هم اندیشی و آگاه نمودن مسلمین جهان نسبت به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است و شما باید سعی کنید در ایام حج، عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن را به دیگر مسلمانان به خوبی نشان دهید.
معظم له در ادامه به فتنه انگیزی دشمنان اشاره نموده و افزودند: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان سعی در محروم و عقب نگهداشتن ملت ها دارد تا به غارت منابع آنان بپردازد؛ از این رو بیداری اسلامی و آگاه نمودن ملت ها باید سر لوحه کار اندیشمندان و علما در این اجتماع باشد.
این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: باید تمام سعی خود را در خدمات رسانی بکار ببرید تا شرایط مطلوبی در این سفر معنوی برای حجاج ایرانی مهیا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    چرا دورتادور اتاق پرده زدن ها
    • تناسب با رسانه ای شدن IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      احتمالا به خاطر سوا کردن بخشی، و رنگ آبی که آرامش بخش است