جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1019110
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
ی

حوزه / رئیس ستاد دیه شهرستان کاشان گفت: در یک سال گذشته مجموع ۱۲۴ نفر زندانی با مجموع بدهی ۲۵ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدحسینی، عصر پنج شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱در دیدار مدیرعامل، اعضای ستاد دیه و رئیس دادگستری شهرستان کاشان، به اهمیت خدمت به مردم از دیدگاه اسلام و قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم عیال خداوند متعال و امام زمان (عج)می باشند، لذا خدمت به آنها موجب خوشحالی پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) می شود.

وی باقدردانی از خدمات ستاد دیه کاشان، ادامه داد: کمک ستاد دیه به مددجویان و آزادی زندانیان علاوه بر اینکه خوشحالی را به خانواده ها برمی گرداند، موجب رضایت خداوند، امام زمان (عج) و اجداد طاهرینش می شود.

امام جمعه کاشان، با تاکید بر تبیین اقامه نماز با کیفیت برای زندانیان، خاطرنشان کرد: در صورتی که اقامه نماز با کیفیت در جامعه نهادینه شود، قطعا فساد و فحشا هم از بین می رود.

رئیس ستاد دیه شهرستان کاشان نیز در ابتدای این دیدار گفت: در یک سال گذشته مجموع ۱۲۴ نفر زندانی با مجموع بدهی ۲۵ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند. از این مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد تومان با گذشت شاکیان، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بلاعوض از طرف ستاد دیه کاشان و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز پرداخت از طرف ستاد دیه کشور و مابقی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

فرزانه ، با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ نفر نیز با دریافت ۹۹ میلیون تومان وام قرض الحسنه از زندان آزاد شده اند، گفت: طی این مدت دو نفر از محکومین خسارات های بدنی نیز با دریافت ۷۰۰ میلیون وام قرض الحسنه از زندان آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه کاشان با بیان اینکه ۱۰ نفر از زندانیان با مشاوره و بدون پرداخت پول از زندان آزاد شدند، افزود: سازمان زندان های کشور نیز ۳۲ میلیون تومان بابت آزادی زندانیان کمک کرده است.

وی افزود : با توجه به اینکه کاشان از نماینده ولی مستقل در کاشان برخوردار است، ستاد دیه این شهرستان نیز به صورت مستقل با کمک خیرین اداره می شود.

محبوبی، رئیس اداره زندان کاشان نیز با ارائه گزارشی به فعالیت های فرهنگی با حضور ۳ روحانی در زندان کاشان اشاره کرد و با بیان اینکه چندین حافظ یک جزء تا سی جزء قرآن تربیت شده است، گفت: روحانیون در مباحث احکام، تفسیر، حفظ و قرآئت قرآن و پاسخگویی به مسائل شرعی زندانیان مشغول فعالیت می باشند.

وی به وجود ۲۵ هزار جلد کتاب در زندان کاشان اشاره و اظهار کرد: اکثر کتاب های موجود در کتابخانه زندان کاشان در زمینه های دینی، علمی، حقوقی و زندگی نامه شهدا می باشد.

رئیس زندان کاشان از نجات ۱۵ نفر از پای چوبه دار با رضایت اولیا دم طی دو سال گذشته در کاشان نیز خبر داد.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha