دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
4

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: لازم است تا این موضوع را باور کنیم که امام زمان(عج) از بیماری ما بیمار و از گرفتاری و ناراحتی ما در غم و غصه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک خیرین کاشان، شامگاه جمعه ۹ اردیبهشت مصادف با ۲۷ ماه مبارک رمضان اولین گردهمایی «بازگشتی دوباره به زندگی» با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، روسای دادگستری، دادستان‌ها، قضات و خیرین شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم با بیان اینکه راه توبه برای همگان باز است، اظهار داشت: قطعا کسی که جهنمی است هم می‌تواند با یک توبه صحیح به جایی برسد که امام حسین(ع) در زمان قبض روح به دیدارش بیایند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه آزاد شدگان از زندان، قدر باقی مانده عمرشان را بدانند، تصریح کرد: کسی که نمی‌داند یک روز و یا چند ساعت دیگر زنده هست، لازم است تا از لحظه لحظه زندگی‌اش به درستی استفاده کند.

وی عنوان کرد: لازم است تا این موضوع را باور کنیم که امام زمان(عج) از بیماری ما بیمار و از گرفتاری و ناراحتی ما در غم و غصه است.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه انسان با اراده قوی می‌تواند از مسیر اشتباه به صورت کامل به راه راست برگردد، خاطر نشان کرد: یکی از ارازل و اوباشی که در زمان آیت‌الله بروجردی زندگی می‌کرد، با وجود آنکه تمام زندگی‌اش از راه خلاف تامین می‌شد اما با توبه به درگاه خداوند متعال، چنان به راه درست برگشت که در موقع جان دادن امام حسین(ع) به بالین او آمد.

وی تصریح کرد: انسان حتی اگر یک روز هم از عمرش باقی مانده باشد، باز هم می‌تواند طوری مسیر درست و عمل به دستورات الهی، قرآن، اهل بیت(ع)، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را طی کند که سلامتی دنیا و آخرت را برای خودش تامین کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان نیز در ادامه این مراسم با قدردانی از ستاد مردمی دیه و خیرین منطقه کاشان، اظهار داشت: برگشت حتی یک زندانی به راه صحیح و آغوش خانواده‌اش، اثرات بسیار زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند، داشته باشد.

روح الله دهقانی، با تاکید بر تدوام برگزاری گردهمایی بازگشتی دوباره به زندگی در کاشان، یادآور شد: آزادشدگان از زندان با حضور در اینگونه گردهمایی‌ها و مروری بر خاطرات تلخ و شیرین گذشته خود بهتر می‌توانند راه درست را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری، نباید بعضی از زندانیان از جامعه طرد شوند، گفت‌: باید شرایط مناسب برای زندانیان آزاد شده در جامعه فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان، در پایان با تاکید بر اینکه انس با قرآن موجب تقویت بنیاد خانواده‌های زندانیان می‌شود به اجرای طرح حفظ سوره یاسین در زندان کاشان اشاره کرد و گفت: زندانیانی که سوره یاسین را حفظ می‌کردند، ضمن اینکه از چندین روز مرخصی بهره‌مند می‌شدند، اثرات معنوی بسیاری نیز در تقویت نهاد خانواده آنها به وجود می‌آمد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha