جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/امام جمعه یاسوج با تشکر از دستگاه قضایی و پلیس استان برای اجرای طرح ارتقاء اجتماعی، گفت: دستگاه‌های متولی به خوبی در این طرح، اراذل و اوباش را سر جای خود نشاندند و لذا با حمایت از این طرح، همه جامعه خواستار استمرار آن هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: خداوند در سوره‌ها و آیاتی از قرآن آورده که از خداوند بترسید، تقوای الهی پیشه کنید و با دوری از گناه و انجام واجبات و فرامین خداوند، شریعت و احکام الهی را در همه عرصه های زندگی جاری کنید.

وی گفت: همه وسایل مورد نیاز عالم برزخ و قیامت می‌بایست در همین دنیا تامین شود و آنچه در این دنیا می‌کاریم در آن دنیا درو خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و یادآور شد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، وقتی استغفار در یک جامعه حاکم باشد بسیاری از مشکلات آن جامعه برطرف می‌شود و لذا از آنجا که نظام جمهوری اسلامی، استغفار کلی و اعراض از طاغوت بود، در پرتو نظام اسلامی شکوه و عظمت و عزت به این ملت بازگشت و امروز کشور جمهوری اسلامی تبدیل به الگویی برای سایر کشورها شده تا جایی که پوتین اذعان می‌کند که ایران الگوی ماست.

وی نفوذ جمهوری اسلامی در سراسر عالم را ناشی از استغفار کلی دانست و مطرح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، یک بازگشت شکوهمندانه به سوی حکومت ولایی ایجاد شد و لذا خداوند علیرغم همه جنگ‌ها، تحریم‌ها و بحران‌ها برکت و عزت را به این ملت ارزانی داشته و روز به روز این ملت سربلندتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مسئولان کشوری، با بیان اینکه نباید احساس یاس در جامعه وجود داشته باشد، بر این اصل تاکید کردند که در جمهوری اسلامی بن‌بستی وجود ندارد و لازم است که به نحو احسن از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تحریم حداکثری بود تا نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، اما پرهیز از یاس و خودباوری باعث شکست دشمن شد، گفت: آمریکایی‌ها خودشان اذعان کرده‌اند که مقابل ایران شکست خفت باری خورده‌اند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه برگرداندن مردم و کشور، از مسیر پیشرفت و توسعه به بهانه سختی‌ها و تحریم‌ها خیانت است، اظهار داشت: اگر مدیریت‌ها درست شکل گیرد، اوضاع در همه زمینه‌ها درست خواهد شد اما متاسفانه بر اساس آمارها به اندازه یک کشور ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون نفری آب، برق، نفت و گاز مصرف می‌کنیم که اگر مدیریت درستی در این زمینه وجود داشته باشد قطعا از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره گلایه مقام معظم رهبری از خام‌فروشی‌ها در کشور، یادآور شد: نیازمند تدبیری در حوزه خام فروشی هستیم، تا دیگر شاهد این موضوع نباشیم که منابع و معادن ما را می‌گیرند و به چندین برابر قیمت، محصولات آن را به خودمان می‌فروشند.

خطیب جمعه یاسوج در ادامه خطبه دوم با بیان اینکه، تاکید بر تلاش هوشمندانه در حوزه فرهنگ از دیگر موضوعات مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان بود، خاطر نشان کرد: اگر در فرهنگ درست عمل کنیم، در عرصه‌های دیگر نیز دچار مشکل نخواهیم شد، چرا که عامل پیروزی یک ملت، پیروزی و موفقیت در حوزه فرهنگی است.

وی به موضوع مجوز وارد کردن خودرو در کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این عرصه لازم است که حساسیت‌های بازار مد نظر قرار گیرد و خردمندانه در این زمینه ورود کرد، چرا که قیمت‌ها در بازار با طرح یک موضوع جدید بالا و پایین می‌شود و با بالا رفتن قیمت خودرو، قیمت سایر کالاها نیز افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: متاسفانه قیمت خودرو در بازار بسیار بالا و غیر واقعی است و ضروری است مسئولان فکری به حال این موضوع کنند.

وی با تشکر از دستگاه قضایی و پلیس استان برای اجرای طرح ارتقاء اجتماعی، گفت: دستگاه‌های متولی به خوبی در این طرح، اراذل و اوباش را سر جای خود نشاندند و لذا با حمایت از این طرح، همه جامعه خواستار استمرار آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: همه دنبال ایجاد آرامش در جامعه هستند و نباید اجازه داد برخی خودسرانه و با گردن کلفتی، چاقو و قمه به دست گرفته و در جامعه ایجاد ناامنی کنند، بنابراین مطالبه همه ما و مردم ادامه این طرح است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha