یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: فرهنگ ایرانی و بومی منطقه در ساخت و سازها رعایت و از اسم انگلیسی و لاتین در نامگذاری‌های اجتناب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با گرامیداشت میلاد امام حسن(ع) و با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با مسؤولان نظام، اظهار کرد: نقد منصفانه، قابل‌تحسین است اما مراقب باشیم که نقدها منجر به ناامیدی نشود، اگرچه در زمان‌هایی عملکرد برخی مسئولین لکه سیاهی برای کشور شد، اما هیچ‌گاه ناامید نشدیم، بلکه به پیشرفت‌ها امیدوار بودیم.

وی تاکید کردند: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بار دیگر به واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، هشدار دادند که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به تایید روند مذاکرات توسط رهبر انقلاب و با تصریح این مطلب که مسئولان در برابر زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات ایستادگی کنند، یادآور شد: لازم است مراقب باشیم تا همه چکش‌کاری‌ها به‌درستی انجام و رفع تحریم‌ها و سیاست قطعی نظام در این مذاکرات اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه سفرهای استانی و مردمی بودن خوب بوده اما مردمی ماندن مهم‌تر است، گفت: بخشی از منابع ارزی در حال برگشت است و لذا ضروری است که مراقب باشیم تا به‌واسطه این بازگشت منابع ارزی کالاهای بی‌ارزش وارد جامعه نشود.

امام جمعه رشت با اشاره به وعده دولت در خصوص ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال، که تا امروز ۳۰ درصد پیش رفت داشته است، گفت: در مسکن‌سازی لازم است استحکام در سازه‌ها مورد توجه قرار گیرد و با نظارت درست، مانع آسیب‌های احتمالی شویم.

وی با بیان اینکه فضاهای لازم در مراکز ساختمان‌سازی، مسجد، مدرسه، ورزشگاه و تفرج‌گاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: فرهنگ ایرانی و بومی منطقه در ساخت و سازها رعایت و از اسم انگلیسی و لاتین در نامگذاری‌های اجتناب شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به ساخت برخی فیلم‌های داخلی که به آداب و آیین ملی و مذهبی بی‌توجه هستند، اظهار داشت: به‌عنوان‌مثال در فیلم‌ها دست به سگ می‌زنند و بی‌توجه به آداب دینی دست خود را فقط با یک دستمال کاغذی پاک می‌کنند در حالی که مخاطب فیلم‌ها مسلمان ایرانی است که لازم است با این آداب دین آشنا شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به عدم وضعیت مطلوب آب برای کشاورزان در سال جاری گفت: مسئولان برای تامین آب کشاورزی برنامه‌ریزی داشته باشند و به کشاورزان استفاده بهینه از آب آموزش داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha