پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مراجع و علما بارها نسبت به ربا بانکی و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اعتراض کرده‌اند، گفت: مردم باید آثار افزایش درآمدهای نفتی را در کالاها و بازار مشاهده کنند و این مطالبه به حقی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: یکی از مظاهر بی تقوایی، تکذیب نقاط ضعف در جامعه و یا تمرکز بر نقاط ضعف و بی‌توجهی به پیشرفت‌ها است.

وی با بیان اینکه وجود نواقص در کشور امری طبیعی است، گفت: اگر انکار نقاط ضعف نشانی از بی‌تقوایی است، ندیدن دستاوردها نیز بی‌تقوایی است و لذا در این ماه مبارک همه را به قضاوت در مسائل سیاسی و اجتماعی با عدالت دعوت می‌کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به سوره انعام، یادآور شد: در طول تاریخ هیچ حرکتی در مسیر الهی انجام نشده، مگر آنکه دشمن داشته است.

وی افزود: پس از آنکه این مردم انقلاب کردند و در مسیر الهی قدم گذاشتند، دشمنان مسیر حق، وارد میدان و مقابله با آنها شدند و لذا هیچ هابیلی بدون قابیل در طول تاریخ نبوده و نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه دشمن با سخنان فریبنده به جنگ علیه شما می‌پردازد، مطرح کرد: دشمن با تظاهر، تحریف و روایتگری غیر واقع، کشور را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هزاران شبکه ماهواره‌ای به صورت رایگان در حال فعالیت علیه جمهوری اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: این تلویزیون‌ها از جایی حمایت می‌شوند که تلویزیون‌شان پولی است و مردم خودشان باید برای تماشای آن هزینه پرداخت کنند.

مراجع و علما بارها به ربا بانکی و مشکلات معیشتی مردم اعتراض کرده‌اند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصریح کرد: در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف همانند توئیتر، اینستاگرام و تلگرام نیز دشمن علیه این نظام تمرکز کرده‌ و با تاکید بر نقاط ضعف، به دنبال از بین بردن اعتماد به نفس مردم است.

وی با بیان اینکه دشمن با تحریف واقعیت‌ها نقاط ضعف را بزرگتر از آنچه هست نشان می‌دهد، عنوان کرد: دشمن با استفاده از فضای رسانه‌ای خود در اروپا و آمریکا داعش را به عنوان اسلام واقعی معرفی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مراجع و علما بارها نسبت به ربا بانکی و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اعتراض کرده‌اند، یادآور شد: رسانه‌های دشمن غالبا اخبار فرعی و دسته چندم را منتشر می‌کنند و گلایه مندی‌ها از مسائل اصلی را روایتگری نکرده و نخواهند کرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات رسانه‌های دشمن علیه مقامات جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: به طور مثال رئیس جمهور در یکی از دیدارهای خود، در فضایی صمیمی و برادرانه از فردی در مورد ناهار خوردن سوال پرسید، موضوعی که در تمام رسانه‌ها نشان داده شد، اما آیا همین رسانه‌ها نسبت به پرداخت ده‌ها هزار میلیارد بدهی دولت قبل توسط این دولت اشاره‌ای کرده‌اند؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه با وجود مدیریت دشمن در فضای رسانه‌ای متاسفانه حرف ما به جایی نمی‌رسد، اظهار داشت: تلاش دشمن برای تحریف واقعیت‌ها در این فضا آنچنان است که حتی اگر شما حرف خودتان را بیان کنید، شما را حذف می‌کنند.

مردم باید آثار افزایش درآمدها را در بازار مشاهده کنند

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در این دیدار این مسئله بود که درآمدهای ارزی صرف زیر ساخت‌های کشور شود، نه واردات بیهوده.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر، فروش نفت دولت خوب بوده است، گفت: مردم باید آثار افزایش درآمدها و تنظیم بازار را در کالاها و در بازار مشاهده کنند و این مطالبه به حقی در جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به زیر ساخت‌های موجود در همدان، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که همدان با آن روبرو است، وضعیت آب است و اگر همین وضعیت و بدون بارندگی شرایط ادامه پیدا کند، در تابستان با قطعی آب مواجه خواهیم بود.

رئیس شورای حوزه استان ادامه داد: در سفر سال ۸۳ رهبر معظم انقلاب به همدان، مصوب شده تا آب شهر همدان از سد تالوار تامین شود، پروژه‌ای که نزدیک به ۱۷ سال ناقص مانده است.

وی با تقدیر از استاندار و نمایندگان مجلس برای تامین بودجه و اجرای این طرح، ابراز کرد: امیدواریم با تاکید رهبر معظم انقلاب و وحدتی که در بین مسئولان استانی وجود دارد، این طرح امسال نهایی و عملیاتی شود.

امام جمعه همدان نزدیک شدن ایستگاه قطار راه‌آهن به مناطق شهری، تکمیل بیمارستان اکباتان و مرکز جامع سرطان غرب را از دیگر زیر ساخت‌های موجود در همدان عنوان کرد و گفت: ساخت بیمارستان اکباتان ظاهرا تمام شده و نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای تکمیل این بیمارستان هستیم که امیدواریم با همکاری وزارتخانه، امسال شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

وی همچنین با اشاره به مصوبه ایجاد بیمارستان هزار تختخوابی در همدان، یادآور شد: با توجه به اینکه مسئولان در مرحله پیدا کردن زمین برای ایجاد این بیمارستان هستند، لازم است تا این نکته را بیان کنیم که خوب است این مرکز در مناطق کم برخودار احداث شود.

عملکرد مسئولان را در آخر سال با توجه به اصلاح زیر ساخت‌ها قضاوت خواهیم کرد

نماینده ولی فقیه در همدان پتروشیمی ابن سینا و منطقه ویژه فناوری را از دیگر زیر ساخت‌های موجود در همدان خواند و اظهار داشت: این مراکز می‌توانند در رفع مشکل اشتغال در همدان موثر باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کنار گذر غربی همدان از سال ۸۹ ناقص مانده است، مطرح کرد: این مسائل، مطالباتی است که در آخر سال، عملکرد مسئولان را با توجه به این موارد قضاوت خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب بر اصلاح زیر ساخت‌ها، خاطر نشان کرد: منتظر هستیم تا در آخر سال مسئولان از همین تریبون گزارش عملکرد خود در عملیاتی کردن این زیر ساخت‌ها را به مردم ارائه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    درحالی‌که خداوند ربا را نابود می‌نماید و صدقه را افزایش می‌دهد؛ چگونه است که در یک کشور اسلامی، ربا بانکی آتشی برافروخته، که مردم در آتش آن می سوزند و ثروت بانکداری، مرزی برای خود نمی شناسد! مجلس باید با کنترل تورم سالانه، مانع اختلاط حرام و حلال شود.
  • محمدی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    در ساختمان های مرکزی عریض و طویل بانک ها با انبوه مدیران نجومی بگیر، چه می گذرد؟