یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1019412
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
حجت‌الاسلام علی شیرازی

حوزه/ امروز مسئولین و دولتمردان تکلیف سنگین تری بر دوش دارند، آنان باید با تربیت نسل جوان امروز، برای حکومت جهانی حضرت مهدی ( روحی له الفدا ) ، یار و سرباز و حتی مسئول تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی شیرازی در یادداشتی آورده است: هدف حکومت دینی، توجه به دین و معنویت مردم و حرکت دادن مردم به سمت کمال نهایی و کمال مطلق است .
ملت ایران ، تحت زعامت امام المسلمین ؛ خمینی کبیر ( ره ) برای همین هدف قیام کرد و حکومت طاغوت سالار را به حکومت مردمسالار تغییر داد.
هدف حکومت مردمسالار ، همان هدف حکومت انبیاء و اولیاء الهی است . هدف تمام مردان الهی ، دعوت بشریت به توحید بود . دعوت به خدا بود. دعوت به عبادت و بندگی بود . دعوت به طاغوت زدایی بود .
حکیم، فیلسوف، عارف و رهبر محبوب ما ، حضرت امام خمینی ( ره ) در تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۶۲ فرمودند: انبیاء هم که مبعوث شدند ، برای این مبعوث شدند که معنویات مردم را و آن استعدادها را شکوفا کنند که در آن استعدادها بفهمند به این که چیزی نیستیم ، و علاوه بر آن ، مردم را ، ضعفا را از تحت سلطه استکبار بیرون بیاورند . از اول انبیاء این دو شغل را داشته اند ، شغل معنوی که مردم را از اسارت نفس خارج کنند ، از اسارت خودش خارج کنند - که شیطان بزرگ است - و مردم و ضعفا را از گیر ستمگران نجات بدهند ؛ این دو شغل ، شغل انبیاست . وقتی انسان حضرت موسی را ، حضرت ابراهیم را ملاحظه می کند ، و چیزهایی که از این ها در قرآن نقل شده است ، می بیند که این ها همین دو سمت را داشتند :
۱. دعوت مردم به توحید ؛
۲. نجات بیچاره ها از تحت ستم .
حکیم متاله ، دانشمند عامل و رهبر سترگ انقلاب اسلامی ، حضرت امام خامنه ای در صفحه ۲۱۳ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن می آورند : توحید اسلامی ، الهامی است در زمینه حکومت ، در زمینه روابط اجتماعی ، در زمینه سیر جامعه ، در زمینه هدف های جامعه ، در زمینه تکالیف مردم ، در زمینه مسئولیت هایی که انسان ها در مقابل خدا ، در مقابل یکدیگر ، در مقابل جامعه و در مقابل پدیده های دیگر عالم دارا هستند ، توحید این است .
امیر سخن ، گوهر تابناک امامت ، حضرت مولی الموحدین علی ( ع ) در خطبه ۳۴ نهج البلاغه می فرمایند : ای مردم ! همانگونه که من بر شما حقی دارم ، شما نیز بر من حق دارید . حق شما بر من ، آن است که :
۱. همواره در رهنمودهای خالصانه نسبت به شما بکوشم ؛
۲. در تامین رفاه در زندگی همگانی ، تمامی وسایل ممکن را فراهم سازم ؛
۳. در تربیت و تعلیم همگان در سطح گسترده کوتاه نیایم ؛
۴. در نظارت بر رفتار و کردار شما - بر نهج حق - پیوسته هوشیار و هشدار دهنده باشم .
امروز نیز هدف جمهوری اسلامی ، دعوت مردم به دین و توحید است . دعوت به خداست . دعوت به ستم شناسی و ستم ستیزی ، دعوت به دشمن شناسی و استکبار ستیزی است .
امروز مسئولین کشور و دولتمردان در قبال تربیت جامعه ، تکلیف دارند . در قبال تربیت خود و ساختن انسان ها وظیفه دارند .
این کار ، بزرگ ترین تکلیف دولتمردان و روسای سه قوه است . اگر مسئولین کشور از آغاز تشکیل نظام دینی ، به این وظیفه عمل کرده بودند ، امروز وضع کشور خیلی زیباتر بود .
امروز وظیفه دولت انقلابی است که به این امر مهم توجه کند و با برنامه ریزی دقیق و عمیق ، بینش کارکنان دولت را رشد بدهد . باید دولت ، پایه های اعتقادی مسئولین و کارمندان را قوی کند و عمق ببخشد .
اگر با یک برنامه ریزی حساب شده ، وارد کار شویم و با تشکیل کارگروه های علمی و دوره های تعالی ، اعتقادات ، اخلاق و معنویت آنان را تقویت کنیم ، همه را در مسیر رشد بصیرتی و آگاهی سیاسی و دشمن شناسی کمک کنیم ، یقینا در تحکیم پایه های نظام مردمسالاری دینی ، کارهای ارزشمندی صورت داده ایم .
حکیم دردآشنا و زمان شناس و رهبر آگاه انقلاب اسلامی ، حضرت امام خامنه ای در تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۰ به دولت آقای رئیسی فرمودند : این چهار سال زود تمام می شود و لذا از هر ساعتی ، از هر فرصتی استفاده کنید .
ایشان در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ نیز در جمع مسئولان نظام فرمودند : فرصت مسئولیت بسیار زود گذر است ؛ این فرصت را مغتنم بشمرید ؛ از هر ساعتش استفاده کنید .
کار را به فردا و فرداها موکول نکنیم . زمان به سرعت می گذرد . لازم است قوای سه گانه ، با استفاده از فرصت هماهنگی بین قوا ، برنامه ریزی کنند که در سطح وزارت خانه ها و ادارات و تمامی نهادها ، دوره های معنوی و تعالی تعریف شود و در آن دوره ها به کارکنان ، خانواده ها و فرزندان ، آموزش هایی داده شود :
۱. آشنایی با معارف دین و خداشناسی ، امام شناسی و معاد شناسی ؛
۲. آشنایی با تاریخ اسلام ، انقلاب اسلامی و ایران ؛ خصوصا شناخت تاریخ عصر پهلوی و خیانت های شاه به مردم ؛
۳. آشنایی با زندگی چهارده معصوم ( ع ) و تاریخ عاشورا ؛
۴. آشنایی با خط و فکر امام خمینی ( ره ) و مبانی انقلاب اسلامی ؛
۵. آشنایی با منظومه فکری امام خامنه ای ؛
۶. آشنایی با قرآن مجید و سخنان اولیاء الهی ؛

۷. آشنایی با اخلاق اسلامی و اخلاق در خانه ؛
۸. آشنایی با سبک زندگی اسلامی ؛
۹. آشنایی با احکام شرعی و مسائل مبتلابه ؛
۱۰. آشنایی با مبانی دشمن شناسی و دشمن ستیزی ؛
۱۱. آشنایی با تکلیف امروز مردم در قبال جبهه مقاومت و مظلومان و محرومان جهان ؛
۱۲. آشنایی با سیره شهدا ، خصوصا مکتب شهید سلیمانی .
برای این نهضت فرهنگی و معنوی ، باید سرمایه گذاری بشود . باید ساختار تعریف کرد .
لازم است، حتی در وزارت آموزش و پرورش ، در وزارت ورزش و جوانان ، نمایندگی ولی فقیه دایر شود، و نماینده ولی فقیه ، در راستای رشد و پیشرفت معنوی و اعتقادی مسئولین و اساتید و معلمان و کارکنان و جوانان، تلاش ویژه ای را شروع کند و با برنامه ریزی ۳۰ ساله ، هدف را آشنایی کامل با تفسیر قرآن ، تاریخ زندگی ۱۴ معصوم ، جریان شناسی تاریخی اسلام و ایران و درس گرفتن تمام صحیفه نور و سیره علماء و شهدا قرار دهد . سستی در این امر مهم ، خسارت های جبران ناپذیری به بار می آورد . اگر دولتمردان ، نسل جوان را با ارزش های دینی و انقلابی آشنا نسازند ، مسئولین فردا که جوانان امروزند ، با ضعف مبانی دین و انقلاب ، جلوی سرعت حرکت انقلابی ملت ایران را می گیرند و با عدم شناخت از عوامل پیروزی و عزت ملت ایران ، انقلاب را به بیراهه می برند .
امروز مسئولین و دولتمردان تکلیف سنگین تری بر دوش دارند , آنان باید با تربیت نسل جوان امروز ، برای حکومت جهانی حضرت مهدی ( روحی له الفدا ) ، یار و سرباز و حتی مسئول تربیت کنند.
اگر دولت انقلابی به این مهم توجه کند، جلوی بسیاری از خطاهای ملی را هم می گیرد و انتخاب های بعدی مردم به سمت تعالی حاکمیت پیش خواهد رفت و نگاه دولتمردان بعدی نیز انقلابی و خالصانه خواهد بود .
ما امروز به یک کار ریشه ای و عمیق نیاز داریم . به یک نهضت روشنگری و تبیین ملی محتاجیم .
ما امروز به یک انقلاب درونی نیازمندیم ، تا با یک تلاش وسیع و گسترده ، و با یک نهضت تعلیم و تربیت ، سیر صعودی مردم را شاهد باشیم و ببینیم که زن و مرد جامعه ، در راستای هدف خلقت در تلاشند و روز به روز خود را به خداوند حکیم نزدیک تر می کنند و با مقاومت و صبر ، زیباتر از گذشته در برابر دشمنان دین و اسلام و انقلاب و در مقابل استکبار جهانی می ایستند.
تنها مدیریت جهادی و انقلابی ؛ انگیزه ، اراده و توان این حرکت مومنانه و خداپسندانه را دارد . اگر امروز از این امر مهم غفلت کنیم ، فردا خودمان را سرزنش خواهیم کرد .
زمان به سرعت در حال گذر است ، قاطعانه تصمیم بگیریم و با ورود به این عرصه جهادی و انقلابی ، آینده نظام جمهوری اسلامی ایران را تضمین نماییم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha