جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1019664
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
تصاویر |  اولین جلسه شورای تبلیغ استان همدان در سال جدید

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه نقشه شیطان در برابر انسان‌های خوب، ضربه زدن از طریق کارهای ثواب خود فرد است، گفت: کسی که هر لحظه به دنبال کار خیر است را نمی‌توان برای انجام گناه فریب داد، چرا که انسانی که شخصیت و عزت نفس دارد هیچگاه به دنبال خلاف نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در جمع مردم همدان در مسجد جامع، با تاکید بر اینکه ابلیس دشمن ابدی انسان است، اظهار داشت: بارها در قرآن این دشمنی مطرح شده و پروردگار از اینکه بازهم بشر اجازه می‌دهد تا شیطان و دشمن بر سر او کلاه بگذارد و حرف او را قبول می‌کنند، گلایه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شیطان به حضرت آدم وعده داد که اگر به درخت نزدیک شود، خیر او در آن است، گفت: شیطانی که به زبان، خیر خواه حضرت آدم بود این بلا را بر سر او آورد، حال خدا می‌داند ابلیسی که به عزت پروردگار برای زمین زدن انسان قسم خورده، چه کار خواهد کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه شیطان در برابر انسان، قوی نیست، مطرح کرد: ابلیس همانند ویروس ضعیفی است که اگر انسان رعایت نکند و این ویروس رشد می‌کند و بدتر می‌شود.

وی افزود: در ابتدا شیطان همانند یک مستاجر در باطن انسان ورود می‌کند اما پس از مدتی که فرد برای خروج شیطان کاری نمی‌کند، این مستاجر تبدیل به صاحب خانه می‌شود و همه کارهای فرد نیز تحت تاثیر شیطان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه نقشه شیطان در برابر انسان‌های خوب، ضربه زدن از طریق کارهای ثواب خود فرد است، خاطر نشان کرد: کسی که هر لحظه به دنبال کار خیر است را نمی‌توان برای انجام گناه فریب داد، چرا که انسانی که شخصیت و عزت نفس دارد هیچگاه به دنبال خلاف نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی شخصیتش شکسته شد تبدیل به مجرم می‌شود، گفت: گاهی شیطان با عبادت و کار خیر یک نفر را زمین می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: شیطان در برابر افراد خوب، کاری می‌کند تا او از کار نیک خودش خوشش بیاد و یا به بیان دیگر، این احساس در او ایجاد شود تا خود را از دیگران برتر ببیند و لذا لزوم مراقبت در این عرصه دو چندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بلبلی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    تصویری بده برادر